مدیرتعاون روستایی گیلان گفت: خرید توافقی پیله ترابریشم از امروز در ۴ مرکز تعاون روستایی آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، رامین گیلانشاهی، مدیرتعاون روستایی گیلان گفت: خرید توافقی پیله‌تر ابریشم در استان آغاز شده و ۴ مرکز تعاون روستایی از امروز تا پایان زمان برداشت، پیله ترابریشم را به قیمت توافقی از نوغان داران می‌خرند.

وی افزود: نوغانداران می‌توانند هر روز از ساعت ۸ تا ۱۲ وعصر‌ها از ساعت ۱۵ تا ۱۹ با مراجعه به ۲ مرکز تعاون روستایی در لنگرود، یک مرکز درآستانه اشرفیه و یک مرکز در شفت پیله‌تر ابریشم را به قیمت توافقی بفروشند.

مدیرتعاون روستایی گیلان، قیمت خرید توافقی پیله‌تر هم براساس قیمت روز بازار تعیین می‌شود، گفت:۳۴ درصد پیله‌تر ابریشم ایران در گیلان تولید می‌شود.

رامین گیلانشاهی با اشاره به اینکه پیش بینی می‌شود دراین مدت حدود ۴۸۰ تن پیله‌تر ابریشم از نوغانداران خریداری شود، افزود: ۱۸ هزار خانوار نوغاندار ۳۰ استان کشور سالانه ۹۰۰ تن پیله‌تر ابریشم تولید می‌کنند که پیش بینی می‌شود امسال با توجه به افزایش ۵۰ درصدی توزیع تخم نوغان و استقبال نوغانداران این آمار به هزار و ۴۰۰ تن افزایش یابد.

وی تصریح کرد: پرورش پیله‌تر ابریشم متناسب با شرایط آب هوایی هر استان از اوایل فروردین هر سال آغاز در یک دوره ۴۵ روزه انجام می‌شود.

 

انتهای پیام/م.ع

خرید توافقی پیله‌تر ابریشم در گیلان آغاز شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.