مهم‌ترین حوادث امروز ۲۲ خرداد ماه ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، مهم‌ترین حوادث امروز (چهارشنبه ۲۲ خرداد ماه ۹۸) استان گیلان را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید:

غرق شدن جوان ۱۷ ساله در سواحل تالش

یک جوان ۱۷ ساله در سواحل روستای کلفارود شهرستان تالش غرق شد.

سرهنگ حسین جمال‌دار، فرمانده انتظامی شهرستان تالش گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر غرق‌شدن فردی در ساحل روستای کلفارود این شهرستان، ماموران انتظامی به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: با حضور ماموران پلیس و تیم‌های امدادی در محل مورد نظر مشخص شد جوانی ۱۷ ساله که برای شنا به خارج از طرح سالم‌سازی دریا رفته بود، به دلیل عدم تسلط و مهارت کافی در شنا، غرق شده است.

فرمانده انتظامی تالش با بیان اینکه با تلاش گروه‌های امدادی و پلیس، جسد از آب خارج و به پزشکی قانونی منتقل شد، از شهروندان و مسافران خواست در محدوده طرح‌های سالم‌سازی دریا شنا کنند و همکاری لازم را با غریق نجات‌ها داشته باشند.

کشف عتیقه‌های ۳ هزار ساله در املش

فرمانده انتظامی املش از کشف ۲ قطعه اشیاء عتیقه ۳ هزار ساله در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ قاسم جانعلی‌پور، فرمانده انتظامی شهرستان املش گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر اینکه شخصی در منزل خود اشیاء عتیقه نگهداری می‌کند٬ بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی با بیان اینکه ماموران پلیس با انجام تحقیقات نامحسوس از صحت موضوع اطمینان حاصل کردند و با هماهنگی مقام قضایی به منزل مورد نظر اعزام شدند، افزود: در بازرسی از این مکان ۲ قطعه کوزه سفالی عتیقه کشف شد.

فرمانده انتظامی املش با اشاره به اینکه کارشناسان میراث فرهنگی قدمت اشیاء عتیقه کشف شده را حدودا ۳ هزار سال اعلام کردند، اظهار داشت: ارزش ریالی آثار تاریخی کشف شده از سوی کارشناسان اداره میرات فرهنگی در دست بررسی است.

سرهنگ جانعلی‌پور همچنین از دستگیری متهم ۲۵ ساله در این راستا، تشکیل پرونده و معرفی اش به مراجع قضایی خبر داد و از شهروندان خواست در صورت شناسایی افراد سودجو و قاچاقچیان عتیقه مراتب را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

دستگیری سارقان با ۱۹ فقره سرقت در فومن

۲ سارق منزل، اماکن خصوصی و محتویات داخل خودرو با ۱۹ فقره سرقت در شهرستان فومن شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ محسن جعفرزاده، فرمانده انتظامی شهرستان فومن گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت منزل، اماکن خصوصی و محتویات داخل خودرو، اکیپی از ماموران دایره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی رسیدگی به موضوع را به صورت ویژه در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: ماموران با استفاده از شگرد‌های پلیسی سرنخ‌هایی از سارقان حرفه‌ای این سرقت‌ها به دست آورده و پس از شناسایی مخفیگاه متهمان با هماهنگی مقام قضایی در یک عملیات غافلگیرانه ۲ نفر از آن‌ها را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی فومن اظهار داشت: متهمان دستگیر شده در بررسی فنی پلیس به ۱۹ فقره سرقت منزل، اماکن خصوصی و محتویات داخل خودرو در شهرستان فومن اعتراف کردند.

سرهنگ جعفرزاده با بیان اینکه متهمان ۳۲ و ۴۱ ساله با تشکیل پرونده تحویل مقام قضایی و از آنجا روانه زندان شدند، تصریح کرد: با توجه به شروع فصل گردشگری شهروندان مراقب افراد فرصت طلب و مسافرنما باشند و هرگونه مورد مشکوک را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.