رئیس مجلس در دیدار با نخبگان خراسان شمالی:

در شرایط تحریم و فشار باید با پرکاری و تلاش مشکلات را از جلوی پای مردم برداشت/توزیع عادلانه کالای اساسی در دستور کار سران قوا قرار دارد

رئیس مجلس گفت: در شرایط تحریم و فشار باید با پرکاری و تلاش مشکلات را از جلوی پای مردم برداشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی عصر امروز در نشست با خانواده شهدا، روحانیون، تشکل‌های مردمی، نخبگان، فعالان اقتصادی و مسئولان خراسان شمالی با بیان اینکه همگرایی در استان بسیار مهم است،گفت: گاهی برخی رسانه‌ها حرف‌های مایوس کننده به جامعه منتقل می‌کنند.

علی لاریجانی افزود: کشاورزی، بهره برداری از عبور میلیون‌ها مسافر در سال، سیستم‌های گلخانه‌ای و راه آهن، از لازمه‌های توسعه این استان است.

 رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه منشاء برخی مشکلات کشور، داخلی و برخی هم خارجی است، گفت: مقاومت، گشایش ایجاد می کند و کنار هم بودن مسئولان در این مقطع زمانی، ارزشمند است .

علی لاریجانی افزود: بازارچه مرزی برای استان خراسان شمالی، ضروری است و در همین زمینه با وزارت خارجه و کشور ترکمنستان، مذاکره خواهیم کرد.

وی درخصوص بودجه توسعه متوازن منطقه ای هم گفت: از برخی مدل های دیگر استان ها برای توسعه اقتصادی خراسان شمالی استفاده خواهیم کرد.

لاریجانی با اشاره به تعیین تکلیف شرکت کشت و صنعت بهکده رضوی گفت:  دستور می دهم این موضوع در دستور کار مجلس قرار گیرد.

وی از بخش خصوصی هم خواست برای فعال شدن منطقه ویژه اقتصادی همت کند.

رئیس قوه مقننه همچنین از نگاه ویژه مجلس به موضوع ساماندهی معادن استان، آبخیزداری، کشاورزی، توزیع عادلانه برای تامین کالاهای اساسی، مسکن شهری و روستایی، درآمد پایدار شهرداری ها، تسهیل سرمایه گذاری و زمین ارزان قیمت به مردم سخن گفت.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع توزیع عادلانه کالاهای اساسی به منظور دسترسی راحت مردم در دستور کار شورای هماهنگی سران قوا قرار دارد.

لاریجانی همچنین درباره در اختیار قرار دادن زمین ارزان قیمت به مردم، بیان کرد: بحث احداث مسکن یکی دیگر از تصمیات سران قوا در سطح روستا و شهرهای کوچک بوده تا زمینه سرمایه گذاری برای مردم تسهیل شود و زمین به صورت ارزان قیمت در اختیار انبوه سازان، زوجین و افرادی که فاقد مسکن هستند، قرار گیرد.

وی با بیان اینکه موضوع زمین ارزان قیمت تنها به محدوده شهر و روستا ختم نمی شود، بیان کرد: ۵۰ تا ۸۰ درصد درآمد مردم برای مسکن هزینه می شود که این موضوع بسیار حائز اهمیت است.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی نیز با بیان اینکه قوانین به روز و مبتنی بر واقعیت‌های جامعه، راهگشاست، بر تصویب قوانین تسهیل گرانه تاکید کرد و افزود: متاسفانه برخی قوانین موجود، دست و پاگیر است و سرمایه گذاران را فراری می‌دهد و برخی قوانین هم قدیمی شده است که باید اصلاح شود.

استاندار خراسان شمالی هم نبود برنامه ریزی درست و ناشناخته بودن ظرفیت‌ها را از مشکلات گذشته استان عنوان کرد و با اشاره به آرامش مطلوب و هم افزایی مردم و نهاد‌های استان گفت: امروز بخاری‌های نفتی مدارس استان جمع آوری شده، عملکردمان در مدیریت سیل اخیر، قابل قبول بود و در کمتر از ده روز، در جذب تسهیلات اشتغال رتبه دوم کشور را کسب کردیم.

محمدعلی شجاعی همچنین از تصویب اعتبار برای جبران خسارت شش هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی استان خبر داد.

استاندار از وزیر جهاد کشاورزی هم خواست برای جبران خسارات کشاورزی استان، توجه ویژه کنند چراکه با وجود فراوانی خسارت ها، تاکنون فقط ۲۵ میلیارد تومان به این موضوع تخصیص یافته است.

شجاعی در ادامه با بیان اینکه فرمول متمرکز نسخه پیچی در تهران نمی‌تواند پاسخگوی توسعه استان باشد، از رئیس مجلس خواست در این خصوص تدبیری بیندیشد.

وی با اشاره به نبود بازارچه مرزی و منطقه آزاد تجاری در استان، بر ضرورت ایجاد این امکانات برای توسعه استان تاکید کرد.

نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به محرومیت‌های تاریخی و جمعیت بالای مددجویان نهاد‌های حمایتی استان، بر عدالت در ایجاد زیرساخت‌های استان و افتتاح طرح‌های بزرگ توسعه‌ای از جمله صنایع و راه آهن تاکید کردند.

جمعی از نخبگان، فعالان و علمای استان هم به بیان دغدغه‌های خود در موضوعاتی همچون تسهیل امور مالیاتی، اصلاح قوانین مانع رونق تولید، توجه عادلانه و متوازن به ظرفیت‌های همه مناطق، شتاب در تصویب لایحه درآمد پایدار شهرداری ها، توسعه صنایع تبدیلی و اشتغال جوانان پرداختند.

انتهای پیام / م

نشست لاریجانی با نخبگان، فعالان اقتصادی و مسئولان خراسان شمالی

برچسب ها: رئیس مجلس ، نخبگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.