توزیع منابع مالی در منابع دولتی سخت شده است
وی با بیان اینکه متاسفانه در سالهای اخیر، تعداد دانشآموزان و داوطلبان در رشتههای ریاضی و فنی و مهندسی کم شده است، افزود: بحثهای مالی در چند سال گذشته در کل کشور مسئلهساز بوده و با توجه به شرایط تحریم و محدود شدن فروش نفت، توزیع منابع مالی در منابع دولتی سخت شده است.
غلامی تصریح کرد: سال گذشته، سازمان برنامه و بودجه به دانشگاهها کمک کرد و امسال نیز کمک خواهد کرد و در تلاشیم به دانشگاهها آسیبی نرسد.
وزیر علوم بیان کرد: صندوق رفاه دانشجویان هم برای کارهای دانشجویی و تعمیر و تجهیز بهویژه در مواردی که ضرورت دارد، کمک میکند.
همه استانها مشکل آمایشی ندارند
وی با بیان اینکه همه استانها مشکل آمایشی ندارند و تعدادی از استانها سازماندهی شدهاند، گفت: تبدیل مراکز در برخی استانها، کیفیسازی آموزش عالی کشور، برطرف کردن نقاط ضعف در مناطق کوچکتر و اتصالشان به نقاط بزرگتر، تامین امکانات و تجهیزات، افزایش کیفیت خدمات و فراهم کردن امکانات پژوهشی برای اعضای هیئت علمی از اهداف ساماندهی دانشگاهها است.
غلامی با اشاره به اینکه همه دانشگاهها سعی میکنند تمامی رشتهها را داشته باشند، بیان کرد: همه دانشگاهها در دنیا به دنبال ماموریت و تخصصگرایی هستند؛ باید دانشگاههایمان را توانمند کرده و به صورت تخصصی پیش ببریم.
وزیر علوم تاکید کرد: باید از موازی کاری در استانها جلوگیری شود.
برای آموزشهای مهارتی اولویت قائل هستیم
وی با تاکید بر اینکه برای آموزشهای مهارتی اولویت قائل هستیم، اظهار کرد: باید استانداردهایی را تعریف کنیم که تربیت شدههای این بخش بتوانند در سرتاسر کشور به عنوان تکنسین تربیت یافته و در چارچوب استاندارد به کار گرفته شوند.
وی متذکر شد: علیرغم محدودیتهای حاضر، تعدادی شرکت ایرانی در دنیا کار میکنند و میتوانند نیروهایشان را از داخل کشور تامین کنند.
غلامی مطرح کرد: گرایش به علومتجربی نقصی در سیستم آموزش و پروش و هدایت تحصیلی ما بوده و جاذبههای شغلی و مادی همه را به سمتی میبرد که احتمالا در آن موفق نخواهند شد.
وی در پایان بیان کرد: الگوی دانشگاه هنر اسلامی تبریز قابل توجه و در خور تقدیر بوده و بهتر است بروشورهایی برای معرفی دانشگاه تهیه و ارائه شود.
انتهای پیام/