رئیس سازمان تبلیغات اسلامی:

فعالیت جوانان در هیئت، تضمین‌کننده بقای انقلاب اسلامی است

حجت الاسلام و المسلمین محمد قمی گفت: حیف است که هیئت رزمندگان از پرورش جوانان غافل شود، البته در این زمینه کار‌هایی انجام شده، اما اقدامات بیشتری لازم است.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام و المسلمین محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در دومین روز از بیست و پنجمین همایش مدیران هیئت رزمندگان اسلام ابتدا به شخصیت امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: امام خمینی (ره) موفقیت داشتند و اصلا جلوه موفقیت خود ایشان بودند. حضرت آقا فرمودند او به مردگان جان بخشید. ما قرآن داشتیم؛ مساجد بودند، اما به تعبیر امام این‌ها باعث احیای جامعه نمی‌شدند.

وی افزود: امام ما را از آن نقطه‌ای که سفیر انگلستان برای شاه مملکت و انتخاب وی تصمیم گیری می‌کرد، به اینجا رساندند. به تعبیر رهبر انقلاب ایشان علی وار حرکت کردن را به ما یاد دادند و نشان دادند این سبک زندگی یک رویا نیست. علت موفقیت امام خمینی (ره) طبق صحبت مقام معظم رهبری نصرت الهی بود که شامل حال این بنده خدا شد.

حجت الاسلام و المسلمین قمی ادامه داد: نصرت الهی شامل حال کسی می‌شود که دیگران را نصرت کند. امام خمینی (ره) به وعده خدا ایمان داشتند و مجاهدانه عمل کردند. حضرت آقا فرمودند توفیق امام بود که مردم و جوانان را به صحنه آورد.

این کارشناس مذهبی گفت: حیف است که هیئت رزمندگان از پرورش جوانان غافل شود. البته در این زمینه کار‌هایی انجام شده است، اما بیش از این لازم است. اگر هیئت بتواند جوانان را به عرصه بیاورد، قطعا ماندگاری انقلاب اسلامی را تضمین کرده است. ما دریافتمان این است که مجموعه‌های فرهنگی مانند هیئت رزمندگان اسلام باید داد و ستد با سازمان تبلیغات اسلامی داشته باشند. نباید فقط از شرایط اقتصادی کمبود کمک‌ها گلایه کرد. ما کار فرهنگی را بیش از پیش در تحولات اخیر سازمان تبلیغات در نظر داریم. ما جای آموزش به روحانیون، مداحان، شاعران، قاریان و ... را خالی می‌بینیم و حتما آن را در دستور کار قرار خواهیم داد.
در ادامه چند تن از مدیران استان‌ها سوالاتی درباره تامین بودجه برای هیئت‌ها مطرح کردند. حجت الاسلام قمی در پاسخ اظهار کرد: در بودجه سازمان تبلیغات متاسفانه درصدی برای حمایت از هیئت‌ها در نظر گرفته نشده است.

در ادامه گلایه هایی از بی توجهی‌ها به هیئت رزمندگان اسلام بیان شد.

همچنین صحبت‌هایی درباره مساجد، هیئت امنای مساجد و امامان جماعات مطرح شد.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار