مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: برخی از امور باید توسط جوامع محلی و مردم اداره شود که طبق قانون ابلاغی برای اولین بار در منابع طبیعی در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، شیرزاد نجفی ، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان در جمع خبرنگاران گفت: برخی از امور باید توسط جوامع محلی و مردم اداره شود که طبق قانون ابلاغی برای اولین بار در منابع طبیعی در حال انجام است.

وی اظهار داشت: ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار اراضی در لرستان وجود دارد که ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار هکتار آن را ملی است.

وی کمبود نیروی انسانی در منابع طبیعی را یک چالش بزرگ دانست و افزود: با تعداد کم نیرو، حفاظت و صیانت از جنگل‌ها و مراتع در وسعت ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار هکتار کار بسیار دشواری است و در این راستا باید فرهنگ سازی شود.

 مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان ادامه داد: تخریب درختان بنه در اراضی ملی کوهدشت، توسط قاچاقچیانی که در استان‌های کردستان و کرمانشاه به منظور بهره برداری سقز به این مناطق می‌آیند، شخم بیش از حد مراتع، آتش سوزی ها، برداشت بی رویه موسیر در ارتفاعات گرین، قطع درختان را به دنبال داشته و از چالش‌های مهم و اساسی منابع طبیعی محسوب می‌شوند.

نجفی اضافه کرد: تاثیر جنگل و مرتع بر روی کره زمین دارای اهمیت بوده و مردم متوجه شده‌اند که باید نگاه ویژه‌ای به منابع طبیعی و محیط زیست داشته باشند.

انتهای پیام/ر

حفاظت از منابع طبیعی نیازمند اداره جوامع محلی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.