در پیش از خطیه های نماز جمعه این هفته تهران تاکید شد که جمهوریت از همکان ابتدا از ارکان جدایی ناپذیر نظام اسلامی بوده است.

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام معین شیرازی در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه امروز با موضوع سبک زندگی دانشمندان اسلامی گفت: شخصیت مورد بحث امروز ما آیت‌الله سید ابوالحسن اصفهانی است که نام و شخصیت و منش ایشان برای اکثر مردم روشن است.

وی افزود: ایشان از سادات موسوی بهبهان بودند که در یکی از روستا‌های تابع فلاورجان متواد شده است وبا وجود اینکه پدر ایشان چندان تمایل به طلبه شدن فرزندش نداشت، اما  او به این سمت رفت.

حجت‌الاسلام شیرازی تصریح کرد: آیت‌الله اصفهانی شانزده سال در حوزه علمیه اصفهان و بعد از آن چندین سال در سامرا و کربلا تلمذ کردند و بعد از آن ۵۲ سال در نجف بودند و وقتی آیت‌الله نائینی فوت شدند، زمینه مرجعیت برای ایشان فراهم شد.

وی ادامه داد: آیت‌الله اصفهانی با امام زمان (عج) رابطه بسیار خوبی داشت و رابطه ایشان یکطرفه نبود و به طور خاص مورد عنایت حضرت، ولی عصر بودند.

شیرازی افزود: وقتی فرزند آیت‌الله اصفهانی در صف نماز جماعت به قتل رسید نامه‌ای از طرف حضرت، ولی عصر عج به او آمد. ایشان قاتل را بخشید و موجبات آزادی او را فراهم آورد و حتی وجهی برای او فرستاد تا از عراق برود.

وی خاطرنشان کرد: اولین توصیه در نامه این بود که خودت را آسان در اختیار مردم قرار بده متاسفانه در سال‌های اخیر با حضور عوامل آمریکایی در منطقه، گروه فرقان در ایران، داعش در عراق و عوامل تکفیری تابع وهابیت در سایر کشور‌ها یک پدیده تروری ایجاد شده است که علما ناچار هستند به رغم میل خود و به رغم عادتشان جنبه‌های امنیتی را رعایت کنند.

در ادامه علی اسکندری دبیر مجمع دانشجویان عدالتخواه هم  در سخنرانی‌های پیش از نماز جمعه این هفته تهران گفت: یکی از ارکان جدایی ناپذیر که از ابتدا همراه نظام اسلامی ما بوده، جمهوریت است که شامل دو بخش حق مردم و نقش مردم است.

وی افزود: ما نقش مردم را به حضور در راهپیمایی محدود نمی‌بینیم و معتقدیم که حضور مردم در جامعه باید تمام ابعاد جمهوریت را در بر بگیرد و به فرموده رهبری، نقش دادن به مردم یکی از محور‌های اصلی گفتمان مقاومت است و اینکه می‌گویند هرکس باید در جامعه سر هر کس در کار خودش باشد حرف اشتباهی است.

اسکندری  ادامه داد: از ستاد نماز جمعه توع داریم با استفاده از افراد متخصص، پیشرفت‌های نظام را به مردم نشان بدهد، نه اینکه با حذف سخنرانان و معترضین به فساد جامعه، به پنهان ماندن فساد‌ها کمک کند.

دبیر مجمع دانشجویان عدالتخواه همچنین گفت: تا وقتی که راه واقعی مبارزه با فساد را به مردم نشان ندهیم و آن‌ها را به این مسیر وارد نکنیم، مشکلی حل نخواهد شد.

اسکندری در خصوص طرح شفافیت اموال مسئولین خطاب به رئیس قوه قضاییه گفت: باید مردم را در جریان اموال مسئولین قرار دهید تا مسئولین جرات فساد پیدا نکنند.

وی ادامه داد: همه مردم باید در مبارزه به فساد و پیروزی آرمان هایمان برخیزند و هرگاه آرمان هایمان پیروز شد، در مبارزه با فساد هم پیروز خواهیم شد.

دبیر مجمع دانشجویان عدالتخواه در پایان عنوان کرد: تا وقتی مطالبه رهبری به مطالبه عمومی تبدیل نشود نمیتوانیم در مقابل فساد پیروز شویم و در این مسیر از مسئولین انتظار داریم راه را برای ورود مردم به مبارزه به فساد باز بگذارند.

انتهای پیام/

 

 

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۰ ۲۴ خرداد ۱۳۹۸
صحبت آقای اسکندری مورد تایید است و انتظار همین است در مواجهه با مشکلات و مفاسد قاطع تر برخورد شود تا مقصود حاصل شود ، مردم انتظار بیشتری از دولت اسلامی در مبارزه با عوامل فساد و گسترش عدالت دارند ، و پشتیبان قوه قضائیه با تمام وجود خواهند بود
آخرین اخبار