بنای تاریخی صادقی لاهیجان به زودی بازگشایی می شود.

بازگشایی بنای تاریخی در لاهیجانبه گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، ولی جهانی معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان گیلان گفت : سردرب ورودی بنای تاریخی صادقی لاهیجان مرمت و به زودی بازگشایی می شود.

وی با اشاره به بازگشایی این بنا ، افزود: ساختمان تاریخی خانه صادقی که در حال حاضر به عنوان اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان مورد استفاده قرار می گیرد یکی از زیبا ترین بناهای شهر لاهیجان است .

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان گیلان با بیان اینکه ، درب ورودی ضلع شرقی بنای تاریخی صادقی که به مدت ۲۰ سال بسته بوده است، گفت: با اعتبار ۲0۰ میلیون ریال از سوی شورای اسلامی شهر لاهیجان مرمت و به زودی باز گشایی می شود.

ولی جهانی با اشاره به مصالح به کار گرفته شده در این بنای تاریخی ، افزود: عمده ترین مصالح این سردرب اجر و سفال و چوب بوده است.

وی با بیان اینکه ، بناهای تاریخی احتیاج به نگهداری دارند و باید از این بناها محافظت کنیم ، تصریح کرد : بنای تاریخی صادقی در داخل کوچه توکلی شهرستان لاهیجان قرار دارد .

 

انتهای پیام / ق 

 

بنای تاریخی صادقی لاهیجان  بازگشایی می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.