مدیر کل جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: تولیدات باغی، زراعی ودامی استان امسال به دلیل وضعیت خوب آب وهوایی وبارش‌های فراوان، وضعیت مناسبی دارد.

 به گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، مدیر کل جهاد کشاورزی کردستان امروز در نشست با اصحاب رسانه گفت:پیش بینی می شود امسال بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن گندم از مزارع استان برداشت شود.

جعفری افزود:درزمینه تسهیلات اشتغالزا هم با اعطای ۱۴۶ میلیارد تومان تسهیلات به روستاییان بیش از ۲ زار و ۹۰۰ شغل در استان ایجاد شده است.

وی افزود:۶۵ درصد تسهیلات اشتغال پاییدار روستایی در زمینه تولیدات دامی هزینه شده است.

مدیر کل جهاد کشاورزی استان از اختصاص ۱۲۰ میلیارد تومان تسهیلات به بخش مکانیزاسیون کشاورزی استان خبر داد وافزود این اعتبارات برای تجهیز مزارع به انواع دستگاه‌های مدرن کشاورزی تخصیص یافته است

وی افزود ضریب نفوذ مکانیزاسیون در کشاورزی استان در پایان سال گذشته از ۲ و ۳ دهم به ۲ و ۱۱ دهم اسب بخار رسیده است

جعفری از اختصاص ۶۲ میلیارد تومان تسهیلات با سودده در صد به حمایت از واحد‌های تولیدی استان خبر داد وافزود این اعتبار برای تامین سرمایه در گردش واحد‌های تولیدی استان در اختیار آنان قرار میگیرد

مدیر کل جهاد کشاورزی همچنین از جوجه ریزی ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه‌ای در سال ۹۷ خبر داد وافزود: این مقدار نسبت به سال پیش از آن ۱۴ درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/م

هزینه  ۶۵ درصد تسهیلات اشتغال پاییدار روستایی در زمینه تولیدات دامی

 

برچسب ها: کشاورزان ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.