بخشدار مرکزی باشت گفت: برق ۲۰ روستای دهستان کوهمره خامی در شهرستان باشت که در آتش سوزی شنبه شب خسارت دید و قطع شد امروز یکشنبه با تلاش نیروهای شرکت توزیع نیروی برق وصل شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج،مهرداد انباز پور بخشدار مرکزی باشت گفت: آتش سوزی پایه‌های انتقال برق روستا‌های سرابیز، کلگه، شاه بهرام، لار، درک، نازنگون، سادات، آبدهگاه باشت را قطع کرد که با ورود به موقع دستگاه‌های مرتبط امروز برق این مناطق وصل شد.

وی با بیان اینکه در این روستا‌ها بیش از ۲ هزار خانوار سکونت دارند گفت: آتش سوزی روز گذشته موجب خسارت ۸۰ تا ۱۰۰ درصدی به ۱۳ تیر انتقال برق در دهستان کوهمره خامی این شهرستان شد.

انبازپور ابراز کرد: براساس بررسی‌های اولیه هم چنین بیش از ۱۲ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی و مزارع، مرکبات، و تأسیسات کشاورزی شهرستان باشت در این آتش سوزی دچار خسارت شدند.

وی افزود: این آتش سوزی با تلاش نیرو‌های آتش نشانی و کمک نیرو‌های امدادی، شوراها، دهیاران و نیرو‌های بسیج و مردم پس از ساعت‌ها مهار شد.

انبازپور افزود: جهاد کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان باشت در حال تهیه گزارش کاملی از میزان خسارت‌های وارده و علت وقوع آتش سوزی هستند.

وی از کشاورزان و کسانی که این روز‌ها به طبیعت می‌روند خواست نکات ایمنی را در هنگام روشن کردن آتش رعایت کنند تا منجر به خسارت به عرصه‌های منابع طبیعی و اراضی کشاورزی شهرستان نشود.

شهرستان ۲۲ هزار نفری باشت در ۱۱۰ کیلومتری جنوب یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.

انتهای پیام/پ

اتصال برق روستاهای باشت 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.