کمرئی با تاکید بر عوامل موثر در آموزش دانش‌آموزان گفت: در سیستم نوین آموزشی باید تمام استعداد‌های دانش آموزان مورد توجه قرار گیرد.

سیستم آموزشی جدید تمام استعداد‌های دانش‌آموزان را به علیت می‌رساندبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا کمرئی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در گردهمایی مشترک معاونان وزیر، مدیران حوزه ستادی و ادارات کل تابعه سازمان نوسازی مدارس کشور که در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد، با اشاره به اهمیت فضای آموزشی و پیشبرد اهداف تعلیم و تربیت اظهار کرد: فضای‌آموزشی در کنار معلم و مواد درسی نقشی سازنده‌ بر نظام تعلیم و تربیت دارد و عوامل سازنده محیطی می‌تواند به تسهیل آموزش دانش‌آموزان بیانجامد، در واقع تعلیم و تربیت در فضای کالبدی مدرسه شدت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر برنامه درسی عادی برنامه درسی پنهان متاثر از فضای فیزیکی مدرسه است، گفت: در فضای بسته و سنتی نگاه خطی و متکلم وحده معلم قابل توجه است، اما در طراحی‌های جدید فضای مدرسه باید موقعیتی فراهم شود که رویکرد نوین آموزشی در مواجهه با دانش‌آموزان شکل گیرد، در سیستم سنتی فضا تعیین کننده است، اما در سیستم نوین علاوه بر فضا عوامل دیگر هم مورد توجه قرار می‌گیرد تا تمام استعداد‌های دانش‌آموزان به فعلیت برسد.
 
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: در کارکرد حیات مدرسه با داشتن فضای فیزیکی باز امکان تحرک و بازی‌های سودمند وجود دارد، علاوه بر ۳۲ برنامه درسی ملی باید به این موضوع فکر کنیم که دانش آموز در فضای باز منبع غنی یادگیری رسمی دارد.

نباید حیاط مدرسه را تنها برای استراحت بدانیم

وی افزود: در تعاملات دانش آموزان با یکدیگر فرصت ادراک بیشتری ظهور می‌کند و نباید فضای مدرسه را تنها برای استراحت بدانیم این فضا حتی از کلاس درس و اردو‌های مسافرتی دانش آموزی مهمتراست.

کمرئی با اشاره به اینکه حیات مدرسه برای یادگیری فرصت بیشتری از کلاس درس دارد، گفت: آموزش‌های پنهان که در این فضا شکل می‌گیرد بر رفتار و حالات دانش موزان تاثیری بالا دارد بنابراین باید فضای مدرسه را جدی بگیریم.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش به تعامل موثر به نوسازی مدارس برای بهبود فضای آموزشی تاکید کرد و گفت: علاوه بر حیات مدرسه باید به فضای هنرستانی، تجهیزات و تعمیر هنرستان‌های ماندگار توجه بیشتری شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.