فرماندار عجب شیر با بیان اینکه راه‌های قانونی برخورد با قلیان سرا‌ها فراهم است، خواستار برخورد صریخ و قاطع دستگاه‌های متولی با مراکز عرضه قلیان در این شهرستان شد.

برخورد قاطع و سریع با قلیان سرا‌های در عجب شیربه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،عادل اصغرپورفرماندار عجب شیر درجلسه شورای فرعی پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر شهرستان عجب شیر با اشاره به ضرورت برخورد با قلیان سرا‌ها و قهوه خانه‌های متخلفی که اقدام به عرضه قلیان می‌کنند، خواستار برخورد با قلیان سرا‌ها از طریق دستگاه‌های متولی شدو افزود: دستگاه‌های ذیربط باید نسبت به شناسایی و برخورد با قلیان سرا‌های بدون محوز در این شهرستان در کوتاه مدت اقدام کنند.

وی همچنین با اشاره به ضرورت تشدید اقدامات در مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: ارگان‌ها و نهاد‌های فرهنگی نقش بسزایی در این خصوص دارند، زیرا نیروی انتظامی به تنهایی قادر به مبارزه با مواد مخدر نمی‌باشد.

وی خواستار پیگیری دستگاه‌های متولی در رابطه با گروه‌های هدف که مورد تهدید مواد مخدر هستند شد واظهار داشت: بررسی‌های تحقیقاتی و علل گرایش و چه عواملی باعث شده که خانواده‌ها و جوانان و نوجوانان در شهرستان عجب شیر آلوده شده اند را باید مسوولان مربوطه بررسی و این تحقیقات را با میزان آلودگی مواد مخدر در جامع محلی هر منطقه را مطرح و با هم مطابقت دهند و مسوولین ادارات در این خصوص در محله و منطقه آلوده برنامه ریزی و اقدامات لازم را انجام دهند.

وی با اشاره به مراکز تولیدی و محیط‌های کاری شهرستان عجب شیر که در آن‌ها آلودگی گزارش شده است افزود: برنامه‌های پیشنهادی از طرف دستگاه‌های متولی اعلام شود و مسوولان باید نظرات و پیشنهادات به عنوان شاخص‌های برای کاهش و کنترل موضوع در این کارخانجات و مدارس و دانشگاه‌ها باید داشته باشند.

وی خواستار اجرای برنامه‌های در هفته مبارزه با مواد مخدر در شهرستان عجبشیر شد و گفت:دستگاه‌های متولی با انجام دادن تبلیغات موردی و بحث‌های آموزش و اطلاع رسانی، تمرکز کردن بر این برنامه‌ها و مقابله نیروی انتظامی و دستگاه‌های زیربط با مواد مخدر و مرحله اجرایی در آوردن و مبارزه سخت افزاری و فزیکی با مواد مخدر در حوزه مبارزه با افراد خرده فروش و آموزش و برنامه‌های اجتماعی در سطح شهرستان انجام گیرد.

وی ادامه داد:با این برنامه‌ها در کنار خانواده‌ها و گروه‌های هدف باشیم و بازخورد‌های گرفته از این برنامه‌ها را در جامع هدف موثر خواهد بود جامع عمل بپوشانیم و در نتیجه اهداف تشکیل شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان محقق شود تا بتوانیم بلای خانمانسوز که در کلیات جامع وکشورمان خانواده‌ها و جوانان و نوجوانان را تهدید می‌کند و برخورد مناسب و پیشگیری کنیم.

انتهای پیام/

نیروی انتظامی به تنهایی قادر به مبارزه با مواد مخدر نمی‌باشد

برچسب ها: قلیان سراها ، جوانان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.