مدیر مسئول روزنامه جوان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

دولت مدعی است که در تهیه کاغذ به مطبوعات کمک می‌کند/ نشریاتی که تولید نمی‌شوند، ارز کاغذ می‌گیرند؟!

گنجی گفت: آنچه دولت انجام می‌دهد، بیشتر رفع تکلیف است؛ وگرنه کاغذی که به ما می‌دهند به جایی نمی‌رسد.

عبدالله گنجی مدیر مسئول روزنامه جوان، در گفت‌وگو با خبرنگار  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص نحوه توزیع کاغذ مطبوعات توسط معاونت مطبوعاتی گفت: آنچه دولت انجام می‌دهد، بیشتر رفع تکلیف است؛ وگرنه کاغذی که به ما می دهند به جایی نمی رسد.

وی افزود: تا الان ۵ تن کاغذ به روزنامه ما داده اند که مصرف دو روز و نصفی است! با این تفاسیر باز هم دولت ادعا دارد که مطبوعات را در تهیه کاغذ کمک می‌کند.

گنجی درباره یارانه کاغذ گفت: ما در روزنامه جوان کلاً یارانه کاغذ نمی‌گیریم و کاغذ را با قیمت بازار دریافت می‌کنیم. شنیده ایم که برخی از نشریه‌ها که تولید نمی‌شوند، ارز کاغذ می‌گیرند. اگر این حرف‌ها صحت داشته باشد، یعنی یک چرخه مدیریتی معیوب در معاونت مطبوعاتی شکل گرفته است.

وی در پاسخ به اینکه وضعیت فعلی نشریات کاغذی را چگونه ارزیابی می‌کنید، اظهار کرد: وضعی که در حال حاضر بر مطبوعات حاکم است، شاید از نظر سختی کار و شرایط اقتصادی بدترین وضع در این چهل سال برای آن‌ها به شمار آید. اگر دولت همین حمایت اندک را هم نداشته باشد، حیات نشریات به سمت نابودی خواهد رفت. همین الان هم تیراژ روزنامه‌های پرفروش نصف شده است!

مدیر مسئول روزنامه جوان در خصوص برگزاری نمایشگاه مطبوعات گفت: اگر قرار باشد این رویداد فرهنگی به سبک گذشته برگزار شود، برگزار نشدن آن بهتر است. روزنامه‌ها در سال‌های گذشته بین ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان پول غرفه پرداخت می‌کردند. از طرفی نمایشگاه هدف گذاری درستی نداشت و هیچ نوآوری در آن به چشم نمی‌خورد. به همین دلیل بیشتر مدیران رسانه‌ای موافق تعطیلی آن هستند. مگر اینکه با رویکرد و نوآوری‌های جدید برگزار شود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار