مونا رمضانی کارگردان نمایش «اتاق ورونیکا»، با اشاره به اینکه درد بزرگ تئاتر ما این است که وابسته به چهرهها شده، در گفتوگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، بیان کرد: درست است که ما هنرمندان چهره و حرفهای داریم، اما لزوماً نمیتوان گفت تمامی آنها حرفهای هستند. من به عنوان کارگردان با این موضوع مواجه شدم و سعی کردم با موضوع حضور و وابستگی تئاتر به چهرهها مبارزه کنم. چرا باید در تئاتر شما افراد چهره باشند تا برای کارتان به راحتی تبلیغ کنند؟ یا حتی مشکل سالن نداشته باشید؟ این موضوع، مشکل بسیاری از تئاتری هاست.
وی در خصوص قصه نمایش خود اظهار کرد: نمایش «اتاق ورونیکا» درباره آدمی است که به بیماری دچار شده و همین سبب ارتکاب او به گناهان مختلف میشود. او گناهان خود را در کالبد شخصی دیگر از بین میبرد و با کشتن آن شخص احساس پاکی میکند. مسئلهای که در این میان مطرح میشود این است که آیا این آدم قابل بخشش است یا نه؟
رمضانی با اشاره به اینکه رشته تحصیلی اش معماری و طراحی صحنه بوده، گفت: متن گوتیک برای من بسیار جذاب بود. من متن نمایشنامه را خواندم؛ متن آن به قرن ۱۹ آمریکا مربوط می شود، ولی ما تغییراتی در آن اعمال و متن را به قرن ۱۶ انگلستان بردیم. فضاسازیها در داستان تغییر کرده؛ زیرا فضا سازی در بستر متون گوتیک به خوبی رخ میدهد ولی متن داستان همان شاهکاری است که آیرا لوین نوشته است.
وی افزود: متن فوقالعاده این اثر ایدههایی را در ذهنم شکل داد. این اثر در خصوص معماری و صحنه به من تصویر داد و همین تصویرسازیها باعث شد که من در این کار پیش بروم. من بازیگران نمایش را هم براساس متن نمایشنامه و تصویر سازی که از شخصیتهای داستان در ذهن داشتم، انتخاب کردم.
گفتنی است رامونا شاه، حمید رحیمی، مرضیه موسوی، افشین حسنلو، سارا مصطفوی نسب بازیگران و علی شاهانی تهیه کننده نمایش «اتاق ورونیکا» هستند. این نمایش از ۲۰ خرداد هر شب ساعت ۲۱ در تالار حافظ بر روی صحنه رفته است.
انتهای پیام/