دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین گفت: در هفته مبارزه با مواد مخدر که از ۳۰ خردا د ماه آغاز می‌شود صد‌ها برنامه از سوی دستگاه‌های اجرایی استان اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، اردشیر صفاپور دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گفت: هفته مبارزه با مواد مخدر از ۳۰ خرداد ماه آغاز می‌شود و تا ۶ تیرماه ادامه دارد که در این هفته دستگاه‌های اجرایی انواع برنامه‌های فرهنگی، ورزشی و آموزشی را برگزار می‌کنند.

صفاپور افزود: تقدیر از خانواده‌های معظم شهدا، برپایی نمایشگاه ثابت و سیار با محوریت مواد مخدر و اعتیاد در مناطق آلوده، سخنرانی فرمانداران قبل از خطبه‌های نماز جمعه در زمینه اطلاع رسانی و اقدامات انجام شده در حوزه مبارزه با مواد مخدر، اجرای برنامه‌های آموزشی برای پیشگیری از اعتیاد در قالب کارگاه، اجرای تئاتر‌های خیابانی، برگزاری برنامه‌های ورزشی مانند پیاده روی و کوهنوردی با شعار نه به اعتیاد و اجرای مسابقات نقاشی و هنری از جمله برنامه‌های هفته مبارزه با موادر مخدر است.

وی اضافه کرد: همچنین ششم تیرماه در همایشی از فعالان مبارزه با مواد مخدر تجلیل خواهد شد.

صفاپور با اشاره به وضعیت شیوع مصرف مواد مخدر در استان گفت: قزوین از بین ۳۱ استان کشور در حد وسط قرار دارد و سعی داریم تا با اجرای برنامه فرهنگی و پیشگیرانه، به انت‌ها‌ی جدول صعود کنیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان افزود: ۵ کیمته تخصصی فرهنگی و پیشگیری، درمان و حمایت‌های اجتماعی، حقوقی و قضایی، توسعه مشارکت‌های مردمی و مقابله با عرضه در زمینه مبارزه با مواد مخدر فعالیت دارند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه مبارزه با مواد مخدر اضافه کرد: ۵۰ سازمان مردم نهاد با شورای مبارزه با مواد مخدر همکاری می‌کنند که ۳۰ سازمان در حوزه فرهنگی و پیشگیری و ۲۰ سازمان در حوزه درمان فعالیت دارند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گفت: تفاهم نامه‌ای با آموزش و پرورش منعقد شده است که در آن اعتباری تعلق گرفت تا برنامه‌های فرهنگی و پیشگیرانه در همه مقاطع آموزشی اجرا شود.

صفاپور با اشاره به عضویت ۲۰ دستگاه اجرایی در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گفت: یکی از برنامه‌های این شورا جمع آوری معتادان متجاهر است که در نوروز امسال ۲۴۵ نفر جمع آوری و در مراکز ماده ۱۶ نگهداری شدند.

وی با بیان اینکه ۵۰ درصد از آسیب‌های اجتماعی با اعتیاد مرتبط است، اضافه کرد: برای کاهش آسیب‌های اجتماعی، از طریق پرداخت تسیهلات برای معتادان بهبود یافته اشتغال زایی می‌شود که در این زمبنه برای ۲۰ نفر شغل ایجاد شد.

صفاپور گفت: سامندهی و نگهدارای معتادان متجاهر، پاکسازی نقاط آلوده، شناسایی اموال قاچاقچیان و افزایش قدرت تعاملی با دستگاه‌ها و استفاده از ظرفبت آن‌ها از سیاست‌هایی است که در موضوع مبارزه با مواد مخدر برآن تاکید شده و در حال انجام است.

وی، کاهش سن مصرف موادر مخدر، تغییر الگوی مصرف مواد مخدر از سنتی به صنعتی و شیوع مصرف مواد مخدر در بین زنان را از چالش‌های موجود بیان کرد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گفت: با توجه به شروع فصل گرما و افزایش حضور مردم در تفرجگاه‌ها، با شهرداری‌ها و نیروی انتظامی برای برخورد با مصرف کنندگان مواد مخدر و قلیان هماهنگ شده است.

صفاپوردر ادامه از اجرای طرح فرهنگی و پیشگیرانه مصرف مواد مخدر با عنوان جوادالائمه در محلات قزوین از سوی سپاه صاحب الامر استان خبر داد.

وی با اشاره به شیوع مصرف آدامس‌هایی با طعم تنباکو و میوه‌ای گفت: در آزمایش‌های انجام شده این آدامس‌ها حاوی کافعین هستند و هیچ نوع مواد مخدر و یا روان گردان در آن‌ها به کار نرفته است.

استان قزوین در موضوع مبارزه با مواد مخدر ۱۳ شهید و ۴ جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

انتهای پیام/ک

نشست خبری دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین

برچسب ها: اعتیاد ، جوانان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.