سرهنگ حاجی زاده از کشف بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ کیلوگرم مواد مخدر در این استان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛ سرهنگ مهرداد حاجی زاده سخنگوی فرماندهی انتظامی استان قم در نشست خبری روز جهانی مبارزه با مواد مخدر از کشف ۲۷۰۰ کیلو گرم انواع مواد مخدر ائم از تریاک، حشیش، هروئین شیشه، مورفین و انواع روان گردان در سه ماهه اول سال ۹۸ خبر داد و گفت: این مقدار نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

وی همچنین ادامه داد بیش از ۳۵۰ نفر خرده فروش با مشارکت شهروندان دستگیر شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۰ درصد افزایش داشته، همچنین ۱۸۵ نفر نگهدارنده مواد مخدر خرد دستگیر شدند که ۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ افزایش داشته است.

همچنین در ادامه با اشاره به پاکسازی عناصر قاچاق گفت در مجموع ۳۶۰۰ نفر دستگیر شدند که ۲۰۰۰ نفراز آن‌ها را معتادان متجاهر هستند.

وی با توجه به موضوع پیشگیری از بروز جرایم مربوط به این حوزه گفتاقدامات مناسبی با همکاری دستگاه‌های آموزشی و برگزاری کارگاه‌ها در حوزه پیشگیری صورت گرفته است که نتایج آن میتوان به کاهش تقاضای مواد اشاره کرد ناشی از هدفمند سازی کارگاه‌ها و آگاهی بخشی به جامعه است.

سخنگوی فرماندهی انتظامی استان با توجه نقش خانواده در جامعه گفت از نظارت سرپرست خانوار بر اعضای خانواده کاسته شده و گرایش افراد با تبلیغات فضای مجازی و وابستگی به شبکه‌های اجتماعی افزایش یافته که این موضوع فرصت را برای قاچاقچیان مواد مخدر و مصرف مواد در میان جوانان به وجد آورده است.

وی همچنین گفت شناسایی عناصر اصلی قاچاق مواد مخدر استان وتمرکز بر مسیر ترانزیت، و همچنین نا امن سازی فضای تبادل برای قاچاقچیان و ایجاد اختلال در دسترسی به مواد را از جمله مهمترین اقدامات پلیس مبارزه با مواد مخدر استان دانست و گفت: قاچاقچیان تصور دارند که فضای مجازی برای فعالیت حوزه مواد مخدر حاشیه امنی است که این خیال باطل است و از ریشه و اساس غلط است و پلیس اشراف کامل اطلاعاتی به عناصر قاچاق در استان دارد.

وی در ادامه استان‌های سیستان و بلوچستان، بوشهر و هرمزگان را استان‌های مبدأ توزیع مواد مخدر به مرکز کشور دانست و با اشاره به افزایش اشراف اطلاعاتی پلیس قم بر استان‌های مبدا افزود:در مقابله با قاچاق رویکرد جدیدی در دستور کار قرار گرفته و با همین شیوه نیز با همکاری بسیج و سایر دستگاه‌ها با خرده فروشان نیز برخورد‌های سنگینی صورت خواهد گرفت.

سخنگوی فرماندهی انتظامی استان ادامه داد تسریع مجازات‌ها و افزایش هزینه جرایم می‌تواند نقش بسزایی در کاهش و پیشگیری از جرایم مربوط به مواد مخدر را داشته باشد.
همچنین افزود هیچ اطلاعاتی در بحث تولید مواد مخدر و وجود لابراتوار‌ها در داخل استان به دست پلیس نرسیده و در حال حاضر تنها راه، مسیر ترانزیت است.

حاجی‌زاده در پایان با اشاره به نقش همکاری مردم در شناسایی معتادان متجاهر و عوامل فروش مواد مخدر افزود در صورت مشاهده عناصر قاچاق مواد مخدر با شماره تلفن

۳۷۲۲۲۲۰۲
ستاد خبری پلیس مبارزه با مواد مخدر تماس حاصل کنند.

شریفی دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان نیز گفت درآمد مواد مخدر چهارمین درآمد جهان است و ۵۵ درصد از طلاق‌ها، ۶۵ درصد همسرآزاری، ۳۵ درصد فرزند آزاری و ۲۴ درصد جرم و جنایتی که در کشور اتفاق می‌افتد ناشی از اعتیاد است.

وی همچنین با اشاره به آگاهی بخشی و افزایش دانش آسیب‌های اجتماعی در میان فرزندان، افزود مهارت‌های زندگی به سبک‌های فرزند پروری به عنوان کلید پیشگیری از اعتیاد است.

وی با اشاره به وضعیت اعتیاد در استان قم افزود استان قم در میانگین کشوری جز ۷ استان خوب کشور است.
ادامه داد در سه ماهه اول امسال یک میلیارد و ۴۰ میلیون تومان از اموال قاچاقچیان مصادره و فروخته شده و این در راستای افزایش هزینه جرم باهمکاری دستگاه قضا رخ داده است.
وی در ادامه افزود ۵۱ سمن در حوزه پیشگیری و درمان اعتیاد فعال هستند و با همکاری همه دستگاه‌ها حمایت می‌شوند.

انتهای پیام/الف

بیش از ۲۷۰۰ کیلوگرم مواد مخدر در قم کشف شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار