مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از مرمت بنای تاریخی فلاطوری در لاهیجان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، شهرود امیر انتخابی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان گفت: عملیات اجرایی مرمت بنای تاریخی فلاطوری (اداره نوغان لاهیجان) به زودی آغاز می‌شود.

وی افزود: بنای تاریخی فلاطوری (اداره نوغان لاهیجان) در اواخر سال ۱۳۹۷ توسط انجمن میراث فرهنگی و طبیعی گیلان شناسایی و به اداره کل میراث فرهنگی استان معرفی و پس از تشکیل پرونده در زمستان سال ۹۷ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان اظهار داشت: این اقدام در راستای تفاهم نامه منعقده بین اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گیلان، استانداری، جهاد کشاورزی استان، شهرداری لاهیجان و انجمن حمایت از میراث فرهنگی طبیعی گیلان در خصوص بهره برداری از این بنای تاریخی جهت ایجاد مرکز تفریحی و گردشگری انجام شد.

امیر انتخابی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد با حضور امضاکنندگان تفاهم نامه گفت: در این راستا مبلغ هفتصد میلیون تومان به صورت اوراق و نقد برای مرمت بنا اختصاص داده شد.

وی بیان کرد: شرح عملیات پروژه آماده و پیمانکار پروژه مشخص و به زودی با مشارکت شهرداری لاهیجان عملیات اجرایی این پروژه با نظارت کامل دفتر فنی معاونت میراث فرهنگی آغاز خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان تصریح کرد: موقعیت کارخانه قدیمی ابریشم لاهیجان به نحوی است که چند اثر تاریخی دیگر در اطراف آن واقع شده، احیای این کارخانه می‌تواند مجموعه گردشگری منطقه را تکمیل کرده و زمینه‌ای را ایجاد کند تا گردشگران بدون اتلاف وقت از آثار تاریخی دیگر مانند پل خشتی لاهیجان، تپه باستانی پنج پیران، حمام گلشن، مسجد جامع لاهیجان و دیگر آثار باستانی نیز بازدید کنند.

انتهای پیام/ع

آغاز عملیات اجرایی مرمت بنای تاریخی اداره نوغان به زودی در لاهیجان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.