به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، محمدرضا دربندی مدیرکل مطبوعات و خبرگزاریهای داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست هم اندیشی و بررسی مشکلات رسانههای هرمزگان که با حضور مدیران رسانهای استان برگزار شد، گفت: بر اساس آخرین تحقیق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اکنون بیشتر مخاطبان روزنامهها افرادی هستند که بالای ۴۵ سال سن دارند و رغبت و تمایل جوانان به رسانههای مکتوب به شدت کاهش یافته است.
خودکفایی و قطع وابستگی به یارانههای دولتی، تولید محتوای مورد انتظار مردم، پرهیز از پرداختن به مشکلات درون صنفی و انتشار آن در فضای عمومی جامعه از دیگر توصیههای این مسئول وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود.
مدیر کل مطبوعات و خبرگزاریهای داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن توضیح درباره برنامههای این مجموعه، ساماندهی پرداخت یارانهها، حمایت ویژه از رسانههای استانها و شهرستانهای کم برخوردار و کمک به حضور رسانههای کاغذی در فضای مجازی را بخشی از برنامههای اجرا شده و در حال انجام اعلام کرد.
دربندی در بخش دیگری از سخنان خود به آسیب شناسی خانه مطبوعات پرداخت و سیاسی شدن این نهاد صنفی را یک آسیب جدی برای این نهاد در استانهای مختلف دانست.
وی ورود به جناح بندی ها، دامن زدن به اختلافها در سطح بومی و محلی، سوءاستفادههای مالی و تلاش برای حذف رقبا را از دیگر آسیبهای عمومی خانه مطبوعات اعلام کرد.
به گفته مدیر کل مطبوعات و خبرگزاریهای داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هدف اصلی و ابتدایی از راه اندازی خانههای مطبوعات، هم افزایی نیروها، رسیدگی به مشکلات رسانهها و افزایش قدرت برای پیگیری خواستهها بود که هم اکنون از این اهداف فاصله گرفته اند.
در این نشست فعالان و مدیران رسانهای هرمزگان ضمن طرح چالشهای حوزه کاری خود، و راهکارهای پیشنهادی برای حل مشکلات را نیز ارائه کردند.
انتهای پیام/م