استاندار فارس گفت: دانایی و آگاهی ریشه و زیربنای توسعه هر جامعه است.

دانایی و آگاهی ریشه و زیربنای توسعه هر جامعه است/ جامعه باسواد فارس بعد از انقلاب 96 درصد است

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عنایت الله رحیمی استاندار فارس در جلسه ستاد پشتیبانی سواد آموزی استان فارس با اشاره به اینکه دانایی و آگاهی ریشه و زیربنای توسعه هر جامعه است، اظهار کرد: رسیدن به دانایی و آگاهی از طریق آموزش و سوادآموزی است.

وی افزود: در مقایسه جامعه باسواد قبل و بعد از انقلاب متوجه می‌شویم که سوادآموزی بعد از انقلاب شتاب بیشتری داشته است چرا که دانایی و آگاهی الهام بخش هرگونه تحول در مسیر حرکت تکامل و تعالی است و نظام مقدس جمهوری اسلامی نیز تاکید موکد بر آن دارد.

استاندار فارس با اشاره به اینکه امروز ۹۵ درصد از مردم کشور باسواد هستند، افزود: فارس نیز در این زمینه از میانگین کشور وضعیت بهتری دارد و بیش از ۹۶ درصد از جمعیت گروه ۱۰ تا ۴۹ سال استان باسواد هستند.

رحیمی گفت: جامعه ما برای سواد آموزی ارزش بالایی قائل است و اکثر مردم تحصیل خود و فرزندانشان در اولویت قرار دارد، اما مولفه‌ها و مقوله‌های اجباری و موثر بر سوادآموزی، هم وجود دارد که آن را با مشکل روبرو کرده است.

وی ادامه داد: فقر اقتصادی و اجتماعی، انگیزه‌های اجتماعی، دسترسی نداشتن به مراکز آموزشی، کمبود تجهیزات آموزشی، مهاجرت، جنگ، نبود آینده روشن تحصیل کردگان از جمله مولفه‌های تاثیرگذار بر سوادآموزی است.

استاندار فارس اضافه کرد: برای رفع این نقیصه‌ها نیازمند راهبرد‌ها و راهکار‌هایی از جمله گسترش مراکز آموزشی، آموزش عمومی و استفاده از پتانسیل‌های اجتماعی، فرهنگی و محیطی هستیم.

رحیمی بیان کرد: نبود یک مجموعه مرکز آموزشی در قالب مدرسه نباید سوادآموزی را دچار خلل کند و می‌توان با استفاده از امکانات محیطی و حتی کم هم به آموزش پرداخت.

انتهای پیام/چ

صحبت های استاندار فارس در جلسه شورای سواد آموزی استان فارس

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار