رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: از سال ۹۶ تا کنون ۳۳ واحد تولیدی تعطیل شده به چرخه تولید برگشته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حجت الاسلام قدرتی رئیس کل دادگستری استان قزوین درجلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان گفت: از سال ۹۶ تلاش شده جلوی تعطیلی کارخانه‌ها گرفته شود که در این مدت ۳۳ واحد تولیدی تعطیل شده به چرخه تولید برگشته است.

وی مطالبات پانزده ساله برخی از کارگران شرکت فرنخ، راه‌اندازی مجدد خطوط نخ ریسی، در اختیار گذاشتن سوله‌های راکد و احیای برخی از شرکت‌ها را از جمله اقدامات این مدت دانست.

حجت الاسلام قدرتی افزود: بنای همه باید دستگیری و کمک به واحد‌های تولیدی باشد و در این بخش جلسه‌های زیادی با بخش خصوصی، نخبگان و مخترعان برگزار شده است.

رئیس کل دادگستری استان گفت: تحت هیچ شرایطی آب، برق و گاز کارخانجات به علت بدهی نباید قطع شود و در صورت رقم خوردن این اتفاق با مدیران برخورد می‌شود.

حجت الاسلام قدرتی اظهار امیدواری کرد: مشکلات واحد‌های تولیدی و صنعتی با تعامل و همفکری مسئولان دستگاه‌های اجرایی قابل رفع است و می‌توان در جهت مشکلات این واحد‌ها گام‌های بیشتری برداشت.

معاون اقتصادی استاندار هم در این جلسه گفت: نزدیک به یک سوم قطعات خودرو در قزوین تولید می‌شود.

حبیبی، با اشاره به اینکه پارسال، ۶۰۵ میلیون دلار صادرات داشتیم، افزود: امسال هم ۶۰ میلیون دلار جذب سرمایه گذاری خارجی مصوب شده که تا کنون بیست و پنج درصد ان جذب شده است.

وی گفت: پارسال، ۲۴۶ هزار تن گندم در استان برداشت شده که پیش بینی می‌شود، امسال ۳۰۰ هزار تن گندم برداشت شود.

رئیس اتاق بازرگانی استان هم در این جلسه گفت: امروز تولیدکنندگان ما با مشکلات زیادی روبرو هستند.

بخشنده افزود: ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی، بلای تولید و واحد‌هایی که دارای شفافیت هستند، شده و فرصتی را برای افراد فرصت طلب و رانت خوار به وجود آورده است.

وی، جلوگیری از واردات کالا‌های غیرضروری و مصرفی را کار خوب دولت عنوان کرد و گفت: خوشبختانه این کار رونق تولید را در پی داشته و صادرات بیشتر می‌تواند اقتصاد را شکوفا کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان هم در این جلسه گفت: برای توسعه رونق تولید و شکوفایی اقتصادی سه پروژه مهم در استان پایه گذاری شده است.

یاری، ایجاد شهرک انرژی، بندر خشک در بوئین زهرا و ایجاد منطقه آزاد کشاورزی با هدف صاردات و کشاورزی ارگانیک محور را از جمله این پروژه‌ها عنوان کرد.
نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست خواستار تکمیل پروژه‌های نیمه تمام استان شد.

داوود محمدی، بر چهار بانده شدن محمدیه به آبیک، پروژه انتقال آب سد طالقان، احداث بیمارستان در الوند و آبیک، اختصاص تسهیلات به کشاورزان خسارت دیده از سیل و پروژه متروی هشتگرد به قزوین تاکید کرد.

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی هم عدم اتخاذ تصمیم متمرکز را مشکل استان و کشور دانست.

طاهرخانی گفت: افزایش اختیارات برای تصمیمات استانی می‌تواند به حل مشکلات و تسریع آن کمک کند.

انتهای پیام/ک

جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان قزوین 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.