حادثه دریایی از اول خرداد امسال تاکنون در آب‌های ساحلی مازندران منجر به مرگ یک نفر شد.

نقی کریمیان رییس هیات نجات غریق و غواصی مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،، با بیان اینکه از آغاز اجرای طرح سالم سازی دریا که ۳۱ روز می‌گذرد تا کنون ۲۵۴ غریق از مرگ حتمی نجات یافتند، گفت: در این مدت سه نفر در آب‌های ساحلی استان در خارج از طرح دریا و نقاط حادثه خیز گرفتار امواج سهمگین خزر شدند و جان باختند.

وی با بیان اینکه در طرح سالم سازی دریا امسال ۳۷۵ نقطه حادثه خیز شناسایی شده است و ۹۵۰ ناجی غریق برای پیشگیری از حادثه در این مناطق مستقر شدند، افزود: از اول خرداد تا کنون یک نفر بر اثر حادثه دریایی جان باخت.
 
نقی کریمیان به حادثه واژگون شدن جت اسکی در شهر عباس آباد، و مرگ یکی از ۲ سرنشین اشاره کرد و گفت: راننده این جت اسکی جوانی به دلیل نداشتن جلیقه نجات و آشنا نبودن به فن شنا به داخل آب سقوط کرد و غرق شد.
 
رییس هیات نجات غریق و غواصی مازندران افزود: انتظار می‌رود دریابانی برای ساماندهی قایقرانان و جت رانان اقدام اساسی انجام دهد تا مرگ و میر ناشی از تصادم دریایی در این سواحل استان کاهش یابد.
 
وی گفت: ۱۵ حادثه دریایی پارسال شامل برخورد قایق موتوری و جت اسکی به افراد شناگر در آب‌های ساحلی مازندران گزارش شد.
 
وی افزود: حادثه دریایی پارسال در آب‌های ساحلی شهر‌های بابلسر، چالوس، رامسر و محمودآباد، نور، نوشهر، عباس آباد منجر به مرگ ۸ نفر شد.

رییس هیات نجات غریق و غواصی مازندران گفت: هم اکنون ۵۰۰ ناجی غریق در ۹۵ طرح دریا در آب‌های ساحلی استان مستقر هستند و به گردشگران و مسافران خدمات ارائه می‌دهند.
 
کریمیان افزود: از اول خردادماه تا کنون گزارش مبنی بر غرق شدن افراد در طرح سالم سازی  دریا نداشتیم.

انتهای پیام/آ
 



حادثه دریایی در کمین گردشگران و جت رانان

برچسب ها: اورژانس ، هلال احمر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.