کارشناس پیش بینی هوای استان اصفهان گفت:به دلیل تشکیل کانون های گرد و غبار در شمال شرق استان، شرایط برای وزش باد نسبتا شدید و ایجاد گرد و خاک محلی در نیمه شرق و شمال اصفهان فراهم است بنابراین کاهش دید افقی و کیفیت هوا در این مناطق پیش بینی می شود.

ابراهیم هنرمند کارشناس پیش بینی هوای استان اصفهان در گفت وگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،با اشاره به تداوم جوی نسبتا پایدار طی سه روز آینده در استان، اظهار کرد: براین اساس طی این مدت در بیشتر مناطق استان آسمان صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد نسبتا شدید پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: به دلیل تشکیل کانون‌های گرد و غبار در شمال شرق استان، شرایط برای وزش باد نسبتا شدید و ایجاد گرد و خاک محلی در نیمه شرق و شمال اصفهان فراهم است بنابراین کاهش دید افقی و کیفیت هوا در این مناطق پیش بینی می‌شود.

هنرمند با اشاره به کاهش شدت ریزگرد‌ها در اصفهان نسبت به روز گذشته، اظهار کرد: در بیشتر مناطق استان جز اردستان، کاشان، نایین و فرودگاه شهید بهشتی، دید افقی در شرایط عادی است، اما با وجود کاهش ریزگرد‌ها به گروه‌های حساس از جمله سالمندان، کودکان، بیماران تنفسی و قلبی و عروقی توصیه می‌شود که از تردد غیر ضروری در سطح شهر خودداری کنند.

کارشناس پیش بینی هوای استان اصفهان افزود: از اواخر روز شنبه و طی روز یکشنبه وزش باد نسبتا شدید در مناطق مرکزی نیز گرد و خاک، کاهش دید افقی و کیفیت هوا را ایجاد می‌کند.
 
هنرمند با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت آینده دمای هوا سه درجه افزایش خواهد داشت، گفت: بیشینه دما در کلانشهر اصفهان در گرمترین ساعات امروز ۳۷ درجه سانتی گراد بالای صفر و کمینه دما در خنک‌ترین ساعات صبح فردا ۲۳ درجه سانتی گراد بالای صفر خواهد بود.

وی افزود: طی ۲۴ ساعت آینده چوپانان با دمای ۴۲ درجه سانتی گراد بالای صفر و بویین و میاندشت با دمای هشت درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرمترین و خنک‌ترین مناطق استان پیش بینی می‌شود.

انتهای پیام/م
 

وضعیت جوی هوای استان اصفهان

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار