مهم‌ترین حوادث امروز دوم تیر ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز یکشنبه دوم تیر ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

۶ هکتار از مراتع کشاورزی دارنجان لر در آتش سوخت

فرمانده انتظامی فیروزآباد گفت: مأموران انتظامی پاسگاه شهید"برهان حقیقی" این شهرستان از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ از آتش سوزی مراتع کشاورزی واقع در روستای "دارنجان لر" مطلع شدند.

سرهنگ مهدی جوکار ادامه داد: بلافاصله ماموران به همراه دیگر نیرو‌های امدادی در محل حاضر و مشاهده کردند این مراتع بنا به عللی نامعلوم، طعمه حریق شده و در حال سوختن است.

وی اظهار کرد: با تلاش عوامل انتظامی، اداره منابع طبیعی، آتش نشانی و اهالی محل پس از چند ساعت حریق مهار شد.

سرهنگ جوکار تصریح کرد: بر اساس اعلام کارشناسان مربوطه در این آتش سوزی، ۶ هکتار از مراتع کشاورزی از بین رفته و سوخته است.

دستگیری ۳ سارق با ۴۱ فقره سرقت در شیراز

فرمانده انتظامی شیراز بیان کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت از ساختمان‌های نیمه کاره و درون خودرو، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار پلیس قرار گرفت.

سرهنگ دلاور القاصی مهر افزود: با انجام کار اطلاعاتی گسترده و با تلاش ماموران انتظامی کلانتری "۲۱ کوی زهرا" این شهرستان، باند ۳ نفره سارقان حرفه‌ای شناسایی و با جمع آوری اطلاعات و مستندات لازم در یک اقدام غافلگیرانه دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه با انجام تحقیقات و بازجویی‌های صورت گرفته در کلانتری، سارقان به ۴۱ فقره سرقت از ساختمان‌های نیمه کاره و درون خودرو اعتراف کردند، تصریح کرد: متهمان تحویل مراجع قضائی و از آن طریق روانه زندان شدند.

ارتقاء امنیت بانک‌ها مستلزم انجام اقدامات پیشگیرانه است

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی در جلسه مشارکتی با بانک‌های این شهرستان گفت: ارتقاء امنیت بانک‌ها مستلزم انجام اقدامات پیشگیرانه است.

سرهنگ محمد هاشم قسام در این جلسه تعاملی اظهار داشت:هدف ماموران انتظامی این شهرستان، پیشگیری از سرقت و بالا بردن سطح امنیت بانک‌ها است.

وی با اشاره به اینکه پیشگیری از وقوع جرائم از اولویت‌های مهم ناجا است، بیان داشت: آموزش؛ به عنوان یکی از مهمترین راهکار‌ها در راستای پیشگیری از سرقت به خصوص سرقت از بانک‌ها و ایجاد فضای امن اقتصادی در جامعه است.

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی با تاکید بر وجود برخی معایب و نواقصاتی که در بازدید‌های به عمل آمده از بانک‌ها مشاهده شده است، عنوان داشت: به روز رسانی سیستم آژیر خطر، حفاظ فیزیکی، استفاده از مامور مسلح به عنوان نگهبان بانک و خودرو‌های مخصوص حمل پول و اخذ نظریه و تاییدیه از سوی کارشناس انتظامی از دیگر انتظارات پلیس در این زمینه است.

سرهنگ قسام اظهار کرد: با توجه به اینکه وقوع سرقت از بانک‌ها تبعات جانی، مالی، روحی و روانی برای کارمندان و همچنین مشتریان دارد، لذا رعایت نکات حفاظتی و هشدار‌های پلیسی برای پیشگیری از این جرم لازم و ضروری اسیت.

دستگیری سارق قطعات خودرو در فسا

فرمانده انتظامی فسا در تشریح این خبر گفت: ماموران کلانتری ۱۲ این شهرستان، حین گشت زنی در حوزه استحفاظی به فردی که در کنار خودرو‌های پارک شده بود مظنون و وی را برای تحقیقات بیشتر دستگیر و به کلانتری انتقال دادند.

سرهنگ فرج رستمی با بیان اینکه متهم در تحقیقات انجام شده به ۹ فقره سرقت وسایل و قطعات خودرو اعتراف کرد، عنوان داشت: در بازرسی از مخفیگاه وی تعداد زیادی وسایل مسروقه خودرو کشف شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه در این زمینه شاکیان شناسایی شدند، تصریح کرد: با دستور مقام قضائی اموال مسروقه به مالباختگان تحویل و متهم با پرونده متشکله روانه زندان شد.

سرهنگ رستمی در پایان به شهروندان هشدار داد: برای پیشگیری از سرقت، ضمن رعایت اصول ایمنی به توصیه‌های پلیسی توجه داشته و در صورت مواجهه یا تردد افراد مشکوک و ناشناس مراتب را سریعا با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف کالای قاچاق میلیاردی در لارستان

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان گفت: در اجرای طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا و ارز و کسب اطلاع از تردد ۲ دستگاه اتوبوس حامل کالای قاچاق در محور مواصلاتی، موضوع به ویژه در دستور کار مأموران قرار گرفت.

سرهنگ داود امجدی ادامه داد: سریعا ماموران انتظامی به محور "بندرعباس- لارستان" اعزام و حین کنترل خودرو‌های عبوری در یک عملیات ضربتی به ۲ دستگاه اتوبوس مشکوک و آن‌ها را متوقف کردند.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: در بازرسی از آن خودروها، یک هزار و ۵۲۴ ثوب پوشاک، ۲ دستگاه صندلی و کالسکه، ۲ هزار و ۵۳۰ بسته تنباکو، ۷۵ هزار و ۸۰۰ نخ سیگار خارجی و یک پاور فن دار قاچاق کشف شد.

وی با بیان اینکه در این راستا ۲ نفر متهم دستگیر شدند، افزود: ارزش ریالی این محموله‌های قاچاق برابر نظر کارشناسان، یک میلیارد ریال برآورد شده است.

کشف ۱۴۶ کیلو تریاک در پژو

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان فارس گفت: مأموران انتظامی شهرستان "داراب" با کسب خبری مبنی بر انتقال محموله مواد مخدر از طریق محور‌های مواصلاتی این شهرستان به شیراز مطلع شدند و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

سرهنگ عبدالله خسروانی افزود: ماموران انتظامی با هماهنگی مقام قضائی و برپایی ایست و بازرسی در محور‌های مواصلاتی به یک سواری ۴۰۵ مشکوک شدند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه سرنشینان به محض مشاهده ماموران متواری و پس از طی مسافتی تعقیب و گریز از خودرو پیاده و قصد تیراندازی را داشتند؛ بیان کرد: با اقدام به موقع مامورین هر ۲ نفر قاچاقچی دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

سرهنگ خسروانی با اشاره به اینکه در این خصوص یکی از قاچاقچیان مجروح و راهی بیمارستان شد، تصریح کرد: در بازرسی از این خودرو میزان ۱۴۶ کیلو و ۹۰۰ گرم تریاک کشف شد.

برخورد پراید با ۲ موتورسیکلت حادثه آفرید

رئیس پلیس راه جنوب استان گفت: از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مأموران از وقوع یک فقره تصادف رانندگی در محور قیروکارزین به سمت جهرم مطلع و بلافاصله در محل حاضر شدند.

سرهنگ حمدالله هوشمندی ادامه داد: مأموران مشاهده کردند یک سواری پراید با ۲ دستگاه موتورسیکلت با ۳ سرنشین برخورد که منجر به فوت یکی از سرنشینان موتورسیکلت و مجروحیت ۲ سرنشین دیگر و راننده خودرو شده است.

وی با بیان اینکه کارشناسان علت وقوع این سانحه رانندگی را تجاوز به چپ ناشی از سبقت غیر مجاز راننده پرایداعلام کرده اند، از رانندگان درخواست کرد که از سرعت غیر مجاز پرهیز کنند و در صورتی که احساس خستگی و خواب آلودگی کردند در مکان مناسب استراحت کنند.

کشف ۵ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در ممسنی

فرمانده انتظامی ممسنی در تشریح این خبر گفت: ماموران پلیس این فرماندهی در اجرای طرح مبارزه با کالای قاچاق، از سوختگیری غیر مجاز یک دستگاه کامیون در یکی ازجایگا‌های سوخت مطلع و سزیعا مامورین به محل مورد نظر اعزام شدند.

سرهنگ محمد هاشم قسام با بیان اینکه ماموران پس از بازرسی از آن خودرو موفق به کشف ۵ هزار لیتر گازوئیل قاچاق شدند، تصریح کرد: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

وی تصریح کرد: برابر نظر کارشناسان ارزش اموال مکشوفه، ۳۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار