۴۷۲ کودک ونوجوان تحت پوشش مراکز بهزیستی اصفهان

سرپرست معاونت پیشگیری استان اصفهان گفت: ۴۷۲ نفر کودک ونوجوان از سنین پیش دبستانی تا دانشگاهی تحت پوشش ۳۸ مرکز بهزیستی استان اصفهان هستند.

مجتبی ناجی، سرپرست معاونت پیشگیری استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان با اشاره به اینکه بررسی عوامل تاثیرگذار در سلامت جسمی و اجتماعی از جمله رویکرد‌های اساسی سازمان بهزیستی به شمار می‌رود گفت: بهزیستی اصفهان با برنامه ریزی بلند مدت با همراهی و همکاری مسئولین و کارشناسان و اجرای طرح‌های "خانه امن"، "خانه سلامت"، "نرجس" و "سرمد" گام موثری در رسیدگی به افراد آسیب دیده‌ی شهرمان برداشته است.

وی در ارتباط با کودکان تحت پوشش بهزیستی اصفهان گفت: ۴۷۲ نفر کودک ونوجوان از سنین پیش دبستانی تا دانشگاهی در مراکز بهزیستی استان اصفهان هستند که به طور شبانه روزی در ۳۸ مرکز اقامت دارند.

ناجی افزود: شیرخوارگاه " نرجس " برا‌ی کودکان زیر ۳ سال دراصفهان فعالیت دارد. اگرچه این شیرخوارگاه با مشکلات و دشواری‌های زیادی روبروست، اما وظیفه‌اش نگهداری و سرپرستی از نوزادان و کودکانی است که دغدغه‌ای جز داشتن یک چهاردیواری امن و وعده‌های غذایی ندارند.

وی خاطر نشان کرد: رویکرد ما در مراکز بهزیستی اصفهان این است که با توجه به فعالیت‌های فرهنگی و فعالیت‌های پیشگیرانه از آسیب ها، تعداد این مراکز زیاد نشود و به خانواده‌ها و زوجینی که متقاضی پذیرش فرزند خوانده هستند، این بچه‌ها را در قالب فرزند خوانده واگذار کنیم تا حضانت ان‌ها را برعهده بگیرند.

ناجی افزود: در سال گذشته در قالب طرح‌های واگذاری دائم و موقت، بالغ بر ۱۶۰ کودک را به خانواده‌هایی که متقاضی کودک بودندو تاییدیه دستگاه قضایی را داشتند واگذار کردیم.

سرپرست معاونت پیشگیری استان اصفهان گفت: موسسه نیکوکاری " سرمد " زیر نظر سازمان بهزیستی کشور به عنوان نهادی مردمی، غیر دولتی وغیر سیاسی به منظور ایفای نقش اجتماعی و انسانی خود، با هدف حمایت از کودکان کار و کودکان در معرض آسیب، فعالیت می‌کند. این موسسه بدون در نظر گرفتن ملیت، قومیت، جنسیت، رنگ، نژاد و مذهب به کودکان کار و در معرض آسیب، خدمات فرهنگی آموزشی، بهداشتی و حمایتی مورد نیاز این کودکان را ارائه می‌دهد و ۱۱۵ کودک را تحت پوشش دارد.

ناجی در رابطه با زنانی که درمعرض خشونت یا آسیب‌های اجتماعی قرار دارندگفت: مراکزی بنام " خانه امن" در اصفهان است. خانه امن حلقه پیوسته به اورژانس اجتماعی است که هم زنان خشونت دیده و در معرض خشونت و فرزاندان آن‌ها را در این مراکز ساماندهی می‌کنیم و انواع خدمات مشاوره‌ای، حقوقی، حمایتی، آموزشی و بهداشتی، درمانی واشتغال را انجام می‌دهیم.

وی افزود: " خانه سلامت " مخصوص نوجوانان دختردر معرض آسیب است تا زمینه برگشت به خانواده برای آن‌ها فراهم شود.

اداره و مدیریت هر ۳۸ مرکز بهزیستی اصفهان به عهده‌ی خیرینی می‌باشد که در قالب هیئت مدیره‌ی این مراکز، برنامه‌ها و اهداف را هدایت و حمایت می‌کنند.

پذیرش‌ها، ارتباط‌ها و همکاری شهروندان با بهزیستی از طریق اورژانس اجتماعی یا شما ره تلفن ۱۲۳ صورت می‌گیرد؛ که به صورت شبانه روزی به صورت حضوری و تلفنی در اختیار مردم می‌باشد.

انتهای پیام/ی
 


تحویل ۱۶۰ کودک تحت پوشش بهزیستی به خانواده‌های متقاضی فرزند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امیرحسین صابری
۰۵:۳۸ ۱۷ تير ۱۳۹۹
گرفتن بچه ام ارژانس اجتماعی 123
Iran (Islamic Republic of)
شقایق توکلی
۲۲:۲۱ ۰۵ شهريور ۱۳۹۸
سلام
من دختری 16 ساله هستم که به کمک نیاز دارم.پدر من جانباز اعصاب و روان است و اعتیاد هم دارد و خیلی به من، مادرم و خواهرم فحاشی میکند.پدرم به مادرم هم خیانت میکند
پدر و مادرم هیچ محبتی به من نمیکنن و من واقعا کمبود محبت را در خودم احساس میکنم
مادرم هم از نظر روحی اصلا حال خوبی ندارد
من هم در این سن کم قرص اعصاب مصرف میکنم و دچار میگرن عصبی شده ام و خیلی حال روحیم خراب است
از شما خواهش میکنم به من کمک کنین.