برنامه های هفته قوه قضائیه در اراک

کارشناسان دادگستری کل استان مرکزی، به منظور ارتقای دانش و آگاهی‌های حقوقی پاسخگوی مردم خواهند بود.

برنامه های هفته قوه قضائیه در اراکبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، معاونت فرهنگی دادگستری کل استان مرکزی با مشارکت ستاد بزرگداشت هفته قوه قضائیه استان مرکزی به مناسبت هفته بزرگداشت قوه قضائیه و به منظور ارتقای دانش و آگاهی‌های حقوقی، کارشناسان دادگستری کل استان مرکزی طبق جدول زمان بندی زیر بعد از نماز مغرب و عشا به مدت یک ساعت ضمن مشاوره حقوقی، پاسخگوی سوالات و ابهامات حقوقی و قضایی همشهریان و نمازگزاران محترم خواهند بود.

 

برنامه های هفته قوه قضائیه در اراکقوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران، قوه‌ای است مستقل که پشتیبان حقوق فردی و اجتماعی و مسئول تحقق بخشیدن به عدالت در ایران است. رئیس قوهٔ قضائیه توسط رهبر انقلاب اسلامی به مدت ۵ سال به این سمت منصوب می‌شود که باید مجتهد عادل و آگاه به امور قضایی و مدیر و مدبر باشد. ریاست قوه قضائیه را در حال حاضر سید ابراهیم رئیسی بر عهده دارد.

جهت ارج نهادن به مقام والای قضاء و قضاوت و تکریم از مقام شامخ شهید مظلوم آیةالله دکتر بهشتی اوّلین مسئول دستگاه قضایی جمهوری اسلامی که در هفتم تیرماه ۱۳۶۰ بر اثر انفجار بمب در محل دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی به شهادت  رسید، بنا به پیشنهاد قوه قضائیه، مبنی بر نامگذاری هفته اوّل تیرماه به عنوان هفته قوه قضائیه، این پیشنهاد در تاریخ ۲۷/۴/۱۳۷۳ در شورای فرهنگی عمومی مطرح شد و به تصویب رسید.

انتهای پیام / م

هفته قوه قضائیه در اراک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.