وزارت ورزش و جوانان هنوز تاریخ برگزاری مجمع انتخابات فدراسیون وزنه برداری را مشخص نکرده تا همه نامزد‌ها به این موضوع معترض باشند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، وقتی در سال ۱۳۱۸ رشته‌ی وزنه برداری در ایران آغاز به کار کرد، ریاست بر این ورزش با واژه‌ی سرپرست عجین شد. ابتدا امان‌الله پادگرنی و عبدالله نادری به مدت ۷ سال سرپرست این رشته بودند. بعد از آن افرادی که برای ریاست در این فدراسیون کار خود را آغاز کردند همواره به صورت انتصابی بر مسند قدرت در این فدراسیون نشستند تا وزنه برداری در ایران به دهه ۷۰ رسید و انتخابات، به جای انتصابات حرف اول را در این رشته زد.

اولین روسای منتخب در فدراسیون وزنه برداری

علی مرادی که کارش در وزنه برداری را از رده‌های پایه شروع کرده بود پس از سال‌ها مدیریت در عرصه‌های مختلف ورزشی اولین رئیس فدراسیونی شد که با انتخابات سکان هدایت این فدراسیون را برعهده گرفت و پس از کنار رفتن او بهرام افشار زاده روی کار آمد و پس از او نیز یک قهرمان به نام حسین رضازاده رئیس فدراسیون وزنه برداری شد. اما مرادی، جدایی از ریاست این فدراسیون را بیش از ۸ سال تحمل نکرد و در آخرین انتخابات برای دومین مرحله وارد فدراسیون شد.

نقش وزارت ورزش دربلاتکلیفی فدراسیون وزنه برداری/ وقتی نامزد‌ها متحد شدند

آخرین سرپرست از مشخص نشدن زمان انتخابات، خسته شد

مرادی پس از اتمام دوران قانونی حضورش در فدراسیون وزنه برداری، با همه کار‌هایی که برای اولین بار در وزنه برداری ایران انجام داد و البته انتقاداتی نیز که به او وارد شد، برای دومین بار صندلی ریاست فدراسیون وزنه برداری را ترک کرد تا باز هم یک سرپرست این فدراسیون را هدایت کند. البته حضور خسروی در وزنه برداری، فقط برای برگزاری انتخابات عنوان شد و طبق شنیده ها، او که کارمند وزارت ورزش جوانان است از حواشی روز‌های اخیر در اعلام تاریخ برگزاری انتخابات مجمع این فدراسیون خسته شده است.

نقش وزارت ورزش دربلاتکلیفی فدراسیون وزنه برداری/ وقتی نامزد‌ها متحد شدند

آیا وزارت ورزش عامل بلاتکلیفی وزنه برداری است؟

در حالی که محمد رضا داورزنی معاون وزیر ورزش و جوانان از تلاش این وزارت خانه برای برگزاری انتخابات فدراسیون‌های وزنه برداری و کشتی در نیمه اول تیرماه خبر داده بود، اما هنوز ابهامات زیادی در خصوص تاریخ برگزاری این انتخابات و حتی اعلام اسامی نهایی کاندید‌اهایی که تایید صلاحیت شده اند وجود دارد. هر چند که در اعلام اسامی نهایی نامزده‌های تایید صلاحیت شده گمانه زنی‌هایی در این روز‌ها صورت می‌گیرد. برای برگزاری انتخابات از لحاظ قانونی دبیر مجمع می بایست ۱۵ روز قبل از برگزاری انتخابات به کاندیدا‌های نهایی فراخوان دهد. اما باتوجه به این که لیست نهایی تایید صلاحیت‌ها هنوز به دست رئیس مجمع انتخابات فدراسیون نرسیده است برگزاری این مجمع در نیمه اول تیرماه منتفی است. این روزها علیرضا خسروی سرپرست فدراسیون و محسن بیرانوند دبیر مجمع انتخابات، در پاسخ به این سوال که چرا انتخابات در زمان اعلام شده از سوی وزارت ورزش برگزار نمی شود، اعلام نشدن اسامی نهایی نامزد ها را دلیل این موضوع اعلام می کنند.

نقش وزارت ورزش دربلاتکلیفی فدراسیون وزنه برداری/ وقتی نامزد‌ها متحد شدند

تایید صلاحیت‌هایی که همچنان اعلام نمی‌شود

هر چند که در روز‌های گذشته از فدراسیون وزنه برداری خبر رسید که صلاحیت هر ۹ کاندید انتخابات فدراسیون وزنه برداری مشخص شده است، اما محمد شروین اسبقیان یکی از معاونان وزیر ورزش و جوانان این موضوع را  تکذیب کرد. البته این احتمال وجود دارد که وزارت ورزش و جوانان در تلاش است تا برنامه انتخابات فدراسیون‌های کشتی و وزنه برداری را به صورت هم زمان انجام دهد.

نقش وزارت ورزش دربلاتکلیفی فدراسیون وزنه برداری/ وقتی نامزد‌ها متحد شدند

یک انتخابات ۳ قطبی در انتظار اهالی وزنه برداری

هرچند که هنوز مجمع انتخاباتی فدراسیون وزنه برداری به صورت رسمی آغاز به کار نکرده است، اما می‌توان آرایش کاندیدا‌ها را پیش بینی کرد و از حالا می‌توان گفت که این انتخابات برخلاف انتخاباتِ مشابه، از حالت ۲ قطبی خارج شده است و انتظار می‌رود که شاهد یک رقابت ۳ جانبه از سوی نامزد‌ها باشیم. هرچند که صحبت از آرایش کاندیدا‌ها، آن هم در زمانی که وزارت ورزش و جوانان صلاحیت آن‌ها را به صورت رسمی اعلام نکرده، کمی زود است. 

نقش وزارت ورزش دربلاتکلیفی فدراسیون وزنه برداری/ وقتی نامزد‌ها متحد شدند

اتهاماتی که هیچ‌گاه اثبات نشد

از زمان آغاز رقابت‌های نامزدهای انتخابات فدراسیون وزنه برداری تاکنون حواشی زیادی عنوان شده است. یک بار گفته می شود فلان کاندیدا برای جمع آوری رای روسای هیئت‌های استانی شهر به شهر مسافرت می‌کند تا با آن‌ها مذاکراتی داشته باشد و یک روز گفته می‌شود رقیبش برای کسب رای دست به جیب شده است. اما وقتی هیچ یک از این اتهامات ثابت نشده است چطور می‌توان انتخابات فدراسیون وزنه برداری را کثیف نامید؟

وقتی نامزدها متحد شدند

البته پیش از این گفته می‌شد که مدیران سابقِ فدراسیون وزنه برداری در تلاش هستند تا با برگزاری هر چه سریع‌تر انتخابات به مقاصد شخصی خود دست پیدا کنند، اما حالا اکثر کاندیدا‌ها و حتی مخالفان روسای فدراسیونِ پیشین نیز خواستار برگزاری هر چه سریع‌تر این انتخابات هستند تا در فاصله یک سال پیش از المپیک ۲۰۲۰ توکیو تکلیف یکی از مهمترین فدراسیون‌های ورزشی ایران مشخص شود.

نقش وزارت ورزش دربلاتکلیفی فدراسیون وزنه برداری/ وقتی نامزد‌ها متحد شدند

حواشیِ وزنه برداری، مثل کُشتی نیست

در شب های گذشته برخی از نامزدهای انتخابات فدراسیون کُشتی در یک برنامه تلویزیونی حاضر شدند و در طی این مناظره صحبت هایشان با ادبیاتی رد و بدل شد که هیچ کدام از این حرف ها تاکنون از سوی کاندیداهای فدراسیون وزنه برداری عنوان نشده یود و تا به حال هر گاه حاشیه‌ی انتخاباتیِ وزنه برداری در رسانه ها عنوان می شود از سوی شخص نامزدها نبوده و بیشتر افراد نزدیک به این کاندیداها وارد حواشی شدند.


بیشتر بخوانید:

واکنش خسروی به دخالت یکی از معاونان وزیر ورزش در انتخابات وزنه برداری

تداوم حواشی در وزنه برداری پس از مشخص نشدن زمان انتخابات

دبیر مجمع انتخابات فدراسیون وزنه‌برداری ابقا شد


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار