فرمانده یگان حفاظت شیلات کشور گفت: هشت فروند شناور گلف به یگان‌های حفاظت منابع آبزیان دریای خزر اضافه می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، اکبر شاه، ولی پور ظهر امروز در مراسم رهاسازی بچه ماهیان استخوانی و خاویاری در دریای خزر گفت: در ماه‌های اخیر چهار فروند شناور گُلف به یگان‌های حفاظت منابع آبزیان دریای خزر تحویل شد و هشت فروند شناور نیز در آینده به این یگان اضافه می‌شود.

وی در خصوص عدم‌گشت زنی شناور‌های حفاظت شیلات استان در خلیج گرگان گفت: اداره کل شیلات گلستان باید با حمایت استانداری در خصوص لایروبی کانال‌های ورودی به خلیج اقدام کنند تا نیرو‌های یگان حفاظت بتوانند با شناور به قصد گشت‌زنی و مقابله با صید غیر مجاز وارد محدود خلیج گرگان شوند.

سیدجواد قدس علوی، مدیرکل شیلات گلستان گفت: امسال حدود ۶۱ میلیون قطعه انواع بچه ماهی استخوانی و خاویاری در گلستان تکثیر شده است.

وی گفت: ۳۰ میلیون قطعه از این بچه ماهی‌ها تا امروز رهاسازی شده و مابقی نیز در یک بازه زمانی دو ماهه در رودخانه‌های قره سو و گرگانرود رهاسازی خواهد شود.

مدیرکل شیلات استان گفت: تکثیر و تولید بچه ماهی در استان نسبت به سال قبل ۶۸ درصد افزایش داشته و تاکنون قریب به یک‌میلیون و ۱۰۰ هزار قطعه انواع بچه ماهیان خاویاری از نوع اوزون برون، شیب و قره برون در رودخانه‌های قره سو و گرگانرود رهاسازی شده است.

محسن یحیایی، معاون صید و صیادی شیلات استان نیز با اشاره به اینکه بارندگی‌های اوایل سال و پر آب شدن رودخانه‌ها و جریان مناسب روان‌آب‌ها سبب شده فاکتور‌های فیزیکی و شیمیایی مورد نیاز مانند دما، میزان اکسیژن و EC آب برای رهاسازی مطلوب شود، گفت: حتی اگر دو تا سه درصد بچه ماهیانی که امسال رهاسازی شده است پس از سه سال به حوزه صید گلستان بازگردند، پیش‌بینی می‌شود در آینده امکان صید قریب به سه هزار تن انواع ماهیان استخوانی در استان فراهم شود.

انتهای پیام/پ

تکثیر و تولید بچه ماهی در استان گلستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.