سید جواد حسینی در این نشست اظهار کرد: این ماده حکم تکلیفی است که باید توسط دو وزارت آموزشوپرورش و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اجرایی شود و در راستای پیشرفت آن گام برداریم.
وی گفت: این ماده در سه بخش نرمافزاری، سختافزاری و محتوایی وزارت ارتباطات را مکلف کرده است تا با همکاری وزارت آموزشوپرورش آن را اجرایی کند.
حسینی با اشاره به اینکه وزارت آموزشوپرورش بهترین محل برای سرمایهگذاری در فناوری اطلاعات است، اظهار کرد: در حال حاضر از ۱۰۷هزار مدرسه کشور، ۷۷هزار مدرسه به شبکه ملّی اینترنت متصل هستند و ۳۰هزار مدرسه غیر متصل به شبکه ملّی اینترنت داریم که تقریباً تمام مدارس متصل نشده مشمول ماده ۶۹قانون برنامه ششم توسعه؛ یعنی مدارس در شهرهای زیر بیست هزار نفر، روستاها و حاشیه شهرهای بزرگ میشود.
در پایان این نشست بر اساس تصمیم کمیسیون، دو وزارت آموزشوپرورش و ارتباطات و فناوری اطلاعات موظف شدند ظرف یک هفته تفاهمنامهای در جهت اجرای این ماده به کمیسیون ارائه دهند و پسازآن ظرف دو هفته برنامه عملیاتی جهت اجرای این طرح به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ارائه شود.
شایانذکر است ماده ۶۹قانون برنامه توسعه ششم به این شرح است: ماده ۶۹-وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات (سازمان فناوری اطلاعات) با رعایت مصوبات شورای عالی فضای مجازی مکلف است با همکاری وزارت آموزشوپرورش تا پایان سال دوم اجرای قانون برنامه هوشمند سازی مدارس، امکان دسترسی الکترونیک (سختافزاری- نرمافزاری و محتوا) به کتب درسی، کمکآموزشی، رفع اشکال، آزمون و مشاوره تحصیلی، بازیهای رایانهای آموزشی، استعداد سنجی، آموزش مهارتهای حرفهای، مهارتهای فنی و اجتماعی را بهصورت رایگان برای کلیه دانشآموزان شهرهای زیر بیست هزار نفر و روستاها و حاشیه شهرهای بزرگ فراهم نماید. دولت برای تأمین هزینههای این ماده میتواند از مشارکت بخش غیردولتی استفاده کند. هزینههای مذکور بهعنوان هزینههای قابلقبول مالیاتی تلقی میشود.
انتهای پیام/