مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان گفت: مرحله استانی چهل و دومین دوره رقابت‌های سراسری قرآن کریم بزودی با حضور ۱۱۰ نفر در دانشکده علوم قرآنی زاهدان برگزار می‌شود.

۱۱۰ نفر برای رقابت‌های قرآنی سیستان و بلوچستان برگزیده شدندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  حجت الاسلام محسن مومنی مقدم مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان اظهار داشت: مرحله شهرستانی این دوره از رقابت‌های قرآنی اردیبهشت با حضور هزار نفر در شهرستان‌های زاهدان، زابل، ایرانشهر و زهک برگزار شد.

وی ادامه داد: نفرات برتر مرحله استانی در رشته‌های حفظ ۱۰،۲۰ و کل قرآن کریم، قرائت، ترتیل، رشته‌های اذان و دعاخوانی بعد از رقابت در ۲۰ تیر به مرحله کشوری راه می‌یابند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان افزود: داوری این سری از رقابت‌های قرآنی توسط ۱۲ نفر از اساتید کشوری و استانی انجام خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: حضور عموم علاقه‌مندان برای استماع تلاوت‌ها و مشاهده رقابت‌های قرآنی آزاد است.

 سیستان و بلوچستان به گواه بسیاری از کارشناسان مسائل دینی و اجتماعی یکی از استان‌های برتر کشور در زمینه فعالیت‌های قرآنی به حساب می‌آید به طوری که علاقه مندی به علوم دینی، عشق به اسلام و قرآن و پیامبر (ص) و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در جای جای این استان موج می‌زند و مردم مومن، خداجو و عاشق و دلباخته آن از هر فرصتی برای فراگیری مسائل دینی به ویژه حفظ قرآن کریم بهره می‌برند.

تربیت افزون بر ۵۰ هزار نفر حافظ قرآن، برگزاری دوره‌ها و کلاس‌های متعدد و محافل قرآنی و وجود صد‌ها مسجد و حسینیه و تکیه، سیستان و بلوچستان را به استان حافظان قرآن تبدیل کرده است.

انتهای پیام/ع

رقابت‌های قرآنی  با حضور هزار نفر برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.