دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: به دنبال اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر هستیم و پیشنهاداتی نیز در این زمینه داده شده و تا پایان سال ۹۸ این قانون اصلاح می‌شود.

قانون مبارزه با مواد مخدر تا پایان سال جاری اصلاح می‌شودبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اسکندر مومنی دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر در حاشیه مراسم سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ایران به نمایندگی از تمام دنیا در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر قرار دارد، اما کمک‌های قابل توجهی در این زمینه به کشور ما نمی‌شود.

وی افزود: سالانه بیش از ۲۰ تن هروئین در کشور ما کشف می‌شود، اما کشفیات در کشور‌های مقصد حدود دو تن است و ما با تمام توان در حال مبارزه هستیم.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر درباره قانون مبارزه با مواد مخدر گفت: به دنبال اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر هستیم و پیشنهاداتی نیز در این زمینه داده شده و تا پایان سال ۹۸ این قانون اصلاح می‌شود.

سردار مومنی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران پیام خود را به جهانیان رسانده و موضع کشور ما در بحث مبارزه با مواد مخدر این است که کشور‌های دیگر نباید با ایجاد تحریم‌ها مانعی را در امر مبارزه ایجاد کنند، گفت: موضوع مواد مخدر در کشور ما با دیگر کشور‌ها متفاوت است و در کشور ما حمل مواد مخدر به همراه شرارت و خشونت و ناامنی علیه مردم است لذا ما با اقدامات مقابله‌ای علاوه بر جلوگیری از ورود مواد مخدر امنیت را نیز تامین می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از اولویت‌های ما پیشگیری در حوزه مواد مخدر است، گفت: با کار‌های صورت گرفته آهنگ رشد مصرف مواد مخدر توقیف شده است.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: قاچاقچیان شیوه‌های مختلفی را برای ورود مواد مخدر به کشور دارند، اما مرزبانان ما با تلاش خود و البته آموزش‌هایی که دیده اند با آن‌ها برخورد می‌کنند.

وی با بیان اینکه تولید مواد مخدر در افغانستان ۵۰ برابر شده است، گفت: کشور‌های دیگر باید به تعهدات خود در امر مبارزه با مواد مخدر عمل کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: مواد مخدر ، اعتیاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار