نماینده سازمان سنجش در استان فارس از شرکت افزون بر ۹۳ هزار داوطلب از استان فارس در آزمون سراسری ۹۸ خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علیرضا افشاری فر نماینده سازمان سنجش در استان فارس اظهار کرد: بیش از یک میلیون و ۳۵۰ هزار داوطلب ورود به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور در آزمون سراسری ۹۸ با یکدیگر به رقابت می‌پردازند که بیش از ۹۳ هزار نفر از این داوطلبان از استان فارس هستند.

وی ادامه داد: ۳۷ هزار و ۸۰۰ نفر از این داوطلبان از شیراز و مابقی از دیگر شهرستان‌های استان در آزمون ورودی دانشگاه‌ها حضور می‌یابند.

علیرضا افشاری فر تصریح کرد: آزمون ورود به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور ۱۳ و ۱۴ تیر در دو نوبت صبح و بعد از ظهر برگزار خواهد شد.

معاون آموزشی دانشگاه شیراز گفت: امسال بیش از ۸۰۱ هزار داوطلب زن و ۵۵۱ هزار داوطلب مرد از سراسر کشور در پنج گروه ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

افشاری فر با بیان اینکه امسال نیز مانند سال‌های گذشته آزمون کنکور سراسری و دانشگاه آزاد ادغام شده و یک آزمون جامع در این مقطع برگزار می‌شود، تصریح کرد: متقاضیان ورود به دانشگاه‌های دولتی شامل دانشگاه‌های روزانه، شبانه، پیام نور، غیرانتفاعی و پردیس خودگردان و دانشگاه آزاد در صورت کسب امتیاز لازم در این آزمون، در مرحله انتخاب رشته می‌توانند دانشگاه مورد نظر خود را انتخاب کنند.

وی بیان کرد: در آزمون امسال داوطلبان بر اساس نظام آموزشی دوران تحصیل خود به یکی از دفترچه‌های نظام قدیم و نظام جدید آموزشی پاسخ خواهند داد.

نماینده سازمان سنجش در استان فارس به داوطلبان توصیه کرد: اخبار مربوط به آزمون سراسری را تنها از طریق پایگاه اطلاع رسانی سنجش و پیک سنجش دنبال کنند.

انتهای پیام/چ

شرکت داوطلبان فارسی در آزمون سراسری سال ۹۸

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار