معاون دوم ریاست اجرائی بار دیگر بر تشکیل حکومت موقت و برگزاری انتخابات با حضور طالبان تاکید کرد.

محقق: طرح صلح سیاسیون آغاز آتش بس، تشکیل دولت موقت و برگزاری انتخابات با حضور طالبان استبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، محمد محقق، معاون دوم ریاست اجرائی دولت افغانستان اعلام کرد که طرح صلح سیاسیون آغاز آتش بس، شکل گیری دولت موقت و سپس برگزاری انتخابات با حضور طالبان است.

محقق در واکنش به اظهارات معاون سخنگوی ریاست جمهوری که سیاسیون را به مطالعه طرح صلح اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان دعوت کرده بود گفت: طرح صلح اشرف غنی آدم کشی است!

معاون دوم ریاست اجرائی اظهار داشت: «طرح پنج سال آدم کشی دارند؛ می خواهند پنج سال حکومت کنند و 600 هزار نفر کشته شود؛ ما می گوییم نه! طرح ما این است که مذاکره بین الافغانی می کنیم، آتش بس می کنیم، یک اداره موقت درست می کنیم که همه طرف ها به او قناعت داشته باشد بعد از آن انتخابات برگزار می کنیم.»

وی که تاکنون دو بار به همراه دیگر سیاست مداران افغانستان با طالبان در مسکو گفتگو کرده است تاکید کرد: گروه طالبان به ارگ ریاست جمهوری تن نمی دهد.

محقق اشرف غنی را به چنگ انداختن در قدرت متهم کرد و از عدم کناره گیری او انتقاد نمود.

گفتنی است که طالبان همواره تاکید کرده است که با دولت افغانستان اضر به مذاکره نیست اما تاکنون شش بار با آمریکا و دو بار با سیاست مداران افغانستان مذاکره کرده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار