وزیر امور خارجه پاکستان در جریان سفر به بروکسل و دیدار با دبیرکل سازمان پیمان آنتلانتیک شمالی (ناتو) درباره تحولات اخیر در افغانستان و تنش ھای اسلام آباد و دهلی نو رایزنی کرد.

رایزنی مقامات ارشد پاکستان و ناتو درباره تحولات افغانستانبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، وزیر امور خارجه پاکستان در جریان سفر به بروکسل و دیدار با دبیرکل سازمان پیمان آنتلانتیک شمالی (ناتو) درباره تحولات اخیر در افغانستان و تنش ھای اسلام آباد و دهلی نو رایزنی کرد.

رسانه های پاکستانی روز سه شنبه گزارش دادند که «شاه محمود قریشی» برای گفتگو با مقامات اروپایی و امضای قرارداد همکاری بلند مدت راهبردی پاکستان با اروپا به بروکسل سفر کرده است.

وی در جریان این سفر با «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو دیدار و در خصوص تحولات اخیر منطقه ای از جمله مسائل افغانستان و تداوم تنش های دیپلماتیک میان پاکستان و هند گفتگو کرد.

قریشی با انتقاد از آنچه را که وی رویکرد غیرسازنده و تاسف برانگیز هند عنوان کرد افزود: بی توجهی دهلی به اقدامات صلح جویانه اسلام آباد باعث تضعیف صلح پایدار در منطقه جنوب آسیا شده است.

وی با اشاره به اوضاع افغانستان و نگرانی مشترک اسلام آباد و ناتو در این خصوص، افزود: پاکستان و ناتو مواضع مشترکی درخصوص فرآیند صلح افغانستان دارند.

دبیرکل ناتو نیز از تلاش های پاکستان در مسیر پایداری صلح و ثبات منطقه ای به ویژه در منطقه جنوب آسیا و افغانستان قدردانی کرد.

وزیر امور خارجه پاکستان قرار است امروز علاوه بر دیدار با مقامات ارشد اروپایی، قرارداد همکاری راهبردی میان اسلام آباد و اتحادیه اروپا را امضا کند.

آخرین دور نشست گفتگوهای راهبردی پاکستان و اتحادیه اروپا به میزبانی اسلام آباد حمل/ فروردین ماه امسال برگزار شد.

بحث همکاری های جامع راهبردی میان دو طرف نیز در جریان سفر فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به اسلام آباد که اوایل فروردین ماه امسال انجام شده بود، مورد بررسی قرار گرفته بود.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: افغانستان ، پاکستان ، ناتو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار