رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بیجار گفت: دوره آموزشی تخصصی ارتقا مهارت رنگرزان حرفه فرش بافی سراسر کشور در این شهرستان برگزار می‌شود.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،سید علی میرآقایی گفت:هنر رنگرزی یکی از صنایع اصلی فرشبافی است و توسعه آن، رونق فرش زیبای بیجار را به همراه خواهد داشت که در این راستا دوره ارتقا دانش رنگرزی برای استادکاران حرفه فرش بافی سراسر کشور در این شهرستان برگزار می‌شود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت کردستان یادآور شد: بیش از ۳۰ نفر از استادکاران منتخب ۱۵ استان مطرح کشور برای ارتقا سطح آموزشی و عملی به مدت سه روز در این دوره آموزشی شرکت می‌کنند.

میرآقایی با بیان اینکه دوره آموزشی به ۲ صورت تئوری و عملی برگزار می‌شود، افزود: آموزش تئوری در دانشگاه پیام نور این شهرستان با ارائه مطالب جدید رنگ‌های طبیعی، فرآوری و کارگاه عملی رنگرزی در شهرک صنعتی بیجار برگزار می‌شود.

وی گفت: برگزاری این دوره با نظارت مرکز ملی فرش بافی ایران انجام می‌گیرد و در پایان دوره به استادکاران مدرک ارتقا سطح رنگرزی اهدا می‌شود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت کردستان اظهار داشت: هدف از برگزاری این دوره آموزشی، معرفی و آشنایی دوباره مردم با فرش بیجار گروس و تار و پود طبیعی و رنگ و نقش آن است.

میرآقایی با اشاره به اینکه تاکنون ۳۲ دوره آموزشی در زمینه بافت فرش در این شهرستان برگزار شده است، افزود: امسال نیز دوره آموزشی در شهر‌های حسن‌آباد یاسوکند، پیرتاج، توپ آغاج، بابارشانی و بیجار برگزار می‌شود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت کردستان با بیان اینکه این افراد از مزایای درمانی، بازنشستگی و از کارافتادگی بهره‌مند هستند گفت: بخش بزرگی از قالیبافان استان کردستان که حدود ۱۲ هزار نفر را شامل می‌شوند، عضو اتحادیه فرشبافان شهرستان بیجار هستند.

وی در پایان افزود: با همکاری سازمان تامین اجتماعی بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ نفر از قالیبافان بیجاری این شهرستان زیر پوشش بیمه هستند.

انتهای پیام/م

بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ نفر از قالیبافان بیجاری زیر پوشش بیمه هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.