مهمترین و محوری‌ترین نگاه شورای شهر، ایجاد فضای متعادل فرهنگی و اجتماعی مبتنی بر شاکله‌های عناصر فرهنگی در شهر مشهد هست.

ایجاد فضای متعادل فرهنگی و اجتماعی در شهر مشهدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، احسان اصولی رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد در نشست خبری که امروز در محل شورای شهر برگزار شد، گفت: زمانی ما می‌توانیم فضای مدیریت شهری را به سطحی از کارآمدی و اثر بخشی برسانیم که از همه نیرو‌ها وظرفیت‌های شهر استفاده کنیم. 

وی با تاکید بر بکارگیری ظرفیت موافقان و منتقدان در برنامه ریزی‌ها، اظهار کرد: معتقد هستیم که شهر شبیه به پازل است و هر قطعه در دست شخص، جریان و یا تفکری است اگر بخواهیم با نگاه سیاسی به موضوعات فرهنگی نگاه کنیم این پازل تکمیل نمی‌شود چرا که استفاده از تمام ظرفیت‌های شهر می‌تواند ما را به این مهم نزدیک‌تر کند.

وی افزود: سهم اعتبارات فرهنگی از بودجه شهرداری کافی نیست و آن چیزی که از سرانه در نظر گرفته شد در مقایسه با سایر شهر‌ها کم و ناچیز است. سعی کردیم این سهم را افزایش دهیم.

وی در ادامه با بیان اینکه شعارنشاط افزایی مهمترین شعار دولت است، تاکید کرد: هر چقدر بتوانیم فضای جامعه را به سمت نشاط و پویایی ببریم در جهت تایید منویات مقام معظم رهبری حرکت کرده‌ایم؛ لذا این شعار در ذیل نام امام رضا (ع) دنبال می‌شود. وجود امام رضا (ع) خودش نشاط روحی و معنوی را برای تمام مردم ایجاد می‌کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد خبر داد: کلنگ پردیس تئاتر مشهد در دهه کرامت زده می‌شود.

وی از پیش بینی حدود ۱۶ میلیاردتومان اعتبار برای این پروژه در بودجه سال ۹۸ خبرداد و گفت: با آمادگی شهرداری و دستور شهردار، در دهه کرامت شاهد کلنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرایی این پروژه خواهیم بود و امیدواریم تا اوایل سال ۱۴۰۰ نیز به بهره‌برداری برسد.

اصولی همچنین به نامگذاری خیایان‌ها در سطح شهر اشاره کرد و افزود: ما در سطح شهر مجموعه‌ای از معابر را داریم که از قبل نامگذاری شده‌اند. متاسفانه ما در بحث نام گذاری و تغییر نام خیابان‌ها محدودیت داریم برای همین به دنبال حذف نام‌های تکراری هستیم.

وی اظهار کرد: ۳۲نام تکراری در ۸۵معبر سطح شهر مشهد داریم که در تلاشیم آن‌ها را تغییر بدهیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهدمقدس همچنین درباره انتخاب روزی به نام مشهد گفت: روز مشهد باید بیان‌کننده ویژگی‌های خاص و منحصربه‌فرد این شهر باشد و روزی را به نام «روز مشهد» باید انتخاب کنیم تا مردم در سراسر کشور در آن روز به یاد این شهر و امتیازات خاص آن بیفتند.

اصولی با بیان اینکه فرایند انتخاب روز مشهد توسط کارشناسان این حوزه درحال بررسی است، اظهار کرد: استان خراسان رضوی و شهر مشهد با دارا بودن ویژگی‌هایی همچون وجود مرقد منور و مــلکـــوتـــی امام‌رضا (ع) ظرفیت فراوانی در تمامی حوزه‌ها دارد و انتخاب روزی که بتواند تمامی این موضوعات را تداعی کند، بسیار مهم است.
 
انتهای پیام//ب. ه
 

نام های تکراری در معابر مشهد حذف می شود

برچسب ها: شورای شهر ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.