ریچارد تایس از نخست‌وزیر مستعفی انگلیس و دو نامزد تصدی این پست به دلیل توجه نکردن به نامه حزب برکسیت در خصوص خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا انتقاد کرد.

انتقاد رئیس حزب برکسیت انگلیس از می، جانسون و هانتبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، رچارد تایس، رئیس حزب برکسیت انگلیس از ترزا می، نخست‌وزیر مستعفی این کشور، بوریس جانسون و جرمی هانت، دو نامزد پیشتاز برای تصدی پست نخست‌وزیری به دلیل توجه نکردن به نامه‌ای که در خصوص خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا از سوی این حزب ارسال شده بود انتقاد کرد.

تایس در این خصوص گفت: «بیش از دو هفته است که ما نامه را برای ترزا می‌ ارسال کرده و خواسته‌ایم به ما اجازه داده شود تا بر آماده‌سازی برای خروج بدون توافق رسیدگی کنیم. بسیار مایه تعجب است که تاکنون نه از جانب نخست‌وزیر و نه هیچ کدام از نامزد‌ها پاسخی برای ما ارسال نشده است».

تایس در ادامه یادآور شد که حزب او «دستور دموکراتیک مستقیم دارد تا در جریان مذاکرات قرار گیرد». او گفت به این ترتیب «می‌توان به مردم در خصوص برکیست اطمینان داد و این مسئله اکنون باید رخ دهد».

بوریس جانسون در مصاحبه این هفته خود با شبکه بی‌بی‌سی گفته بود توافقی که ترزا می‌ با اتحادیه اروپا برای خروج از این اتحادیه به دست آورد و سه بار در پارلمان انگلیس رد شد دیگر «مرده است». با این حال او پیشنهاد داد تا پیش از ۳۱ اکتبر ممکن است یک توافق جدید با اتحادیه اروپا به دست آید. جانسون با تاکید بر اینکه اگر انتخاب شود و به شماره ۱۰ خیابان «داونیگ» (مقر نخست‌وزیری) راه یابد مذاکرات تازه‌ای را با بروکسل برای توافق تجارت آزاد آغاز خواهد کرد. او در ادامه افزود فکر نمی‌کند «انگلیس در حال حاضر بتواند بدون توافق خارج شود». هرچند تاکید کرد خود او بسیار مایل است این کار انجام شود.

پس از استعفای ترزا می، ده نامزد برای تصدی پست رهبری حزب محافظه کار انگلیس و به تبع آن پست نخست‌وزیری این کشور به رقابت پرداختند. طی چند مرحله رای گیری در میان اعضای این حزب در مجلس نمایندگان، تعدادی از نامزد‌ها حذف شده و در نهایت یک نفر برگزیده می‌شود. در آخرین رای گیری که انجام شد جانسون با ۱۶۲ رای از باقی نامزد‌ها پیش افتاد و به دنبال او جرمی هانت، وزیر خارجه انگلیس، با ۷۷ در مقام دوم ایستاد. مایکل گوا، وزیر محیط زیست نیز با ۷۵ رای کنار گذاشته شد. انتخابات نهایی، که در آن رهبر حزب محافظه کار و نخست‌وزیر انتخاب خواهد شد، قرار است در ۲۲ ژوئیه برگزار شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار