جانشین فرمانده انتظامی استان خوزستان گفت: ۳ کلاهبردار در اهواز شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سرهنگ سید محمد صالحی، جانشین فرمانده انتظامی استان خوزستان گفت: در پی ارجاع پرونده از دادسرای انقلاب کلانشهر اهواز، با موضوع کلاهبرداری به شیوه و شگرد اخذ وجه بابت تامین ارز نیمایی، تحقیقات ویژه پلیس آگاهی استان در این خصوص آغاز شد.

وی افزود: شاکی در اظهارات خود گفت، برای انتقال مبلغ ۴۲ میلیارد ریال از طریق سامانه نیما به شرکتی در کشور امارات به یکی از صرافی‌های اهواز مراجعه کرده و پس از هماهنگی‌های لازم در خصوص انتقال وجه حداکثر ۱۰ روزه به حساب آنان واریز کردم، ولی پس از گذشت بیش از یک ماه هیچ اقدامی صورت نگرفت.

سرهنگ صالحی اظهار کرد: پس از بررسی دقیق اظهارات شاکی و مستندات ارائه شده، کلاهبرداری محرز و با هماهنگی مرجع قضائی، دستگیری عاملان کلاهبرداری به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

جانشین فرمانده انتظامی خوزستان بیان داشت: با اقدامات تخصصی و پلیسی ۳ کلاهبردار در این رابطه شناسایی و با هماهنگی قضائی ضمن مسدود کردن حساب‌های بانکی و ارزی متهمان، محل اختفاء آنان را شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه، هر ۳ متهم دستگیر و به مقر پلیس آگاهی منتقل شدند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه محل صرافی متهمان برابر دستور قضائی پلمپ شد، تصریح کرد: متهمان به بزه انتسابی اعتراف و واریز وجوه به حساب بانکی آنان جهت تامین ارز نیمایی را تایید کردند.

شرهنگ سید محمد صالحی اذعان داشت: با پیگیری کارآگاهان پلیس آگاهی در خصوص کشف کلاهبرداری‌های دیگر با این شیوه و شگرد تاکنون ۲۷ نفر در این خصوص اعلام شکایت کردند که پرونده مورد نظر پس از صورت جلسه به مرجع قضائی ارسال شد.

وی بیان کرد: در مجموع مبلغ کلاهبرداری شده از ۲۷ شاکی، یک هزار و ۳۷۹ میلیارد و ۹۲۷ میلیون و ۴۹۹ هزار و ۷۳۰ ریال بوده که متهمان پرونده پس از تحویل به مرجع قضائی با قرار مناسب روانه زندان شدند.

انتهای پیام/گ

دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.