معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: جشنواره پوشاک سنتی اقوام این استان با بیش از ۵۰ اثر در محل نگارخانه موزه منطقه‌ای جنوب شرق در زاهدان برپا شده است.

جشنواره پوشاک سنتی اقوام سیستان و بلوچستان در زاهدان برپا شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،نصیراحمد ملازهی  اظهار داشت: در این جشنواره بیش از ۵۰ اثر خامه دوزی، سیاه دوزی و سوزن دوزی به نمایش گذاشته شده است.

وی گفت: هدف از این جشنواره ارائه طرح‌ها و نقوش متنوع و زیبای پوشاک سنتی و مجلسی سیستان و بلوچستان است تا علاقمندان رشته‌های صنایع دستی بویژه خیاطی و سوزن دوزی بتوانند از الگو‌های بومی و محلی بهره بیشتری ببرند.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: حدود ۱۵۰ اثر از شمال و جنوب استان به جشنواره ارسال شده که از این تعداد بیش از ۵۰ اثر در این نمایشگاه با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

وی بیان کرد: این جشنواره که با همکاری فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان، صنایع دستی و موزه منطقه‌ای جنوب شرق در زاهدان برپا شده تلفیقی از هنر و فرهنگ استان را به نمایش گذاشته است.

ملازهی گفت: محصولات تولیدی هنرمندان در این نمایشگاه به فروش می‌رسد و سفارشات بازدید کنندگان نیز پذیرفته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این نمایشگاه از هشت صبح در محل نگارخانه موزه منطقه‌ای جنوب شرق برای بازدید عموم آزاد است، افزود: ورکشاپ زنده نیز در کنار این جشنواره برگزار می‌شود.

انتهای پیام/گ

جشنواره پوشاک در زاهدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار