استاندار خراسان جنوبی در سفر به بشرویه قول رفع مشکلات این شهرستان را بر اساس اولویت بندی داد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، معتمدیان امروز در سفر به شهرستان بشرویه و در جمع مردم ارسک گفت: همه شما مردم در جریان وضعیت کشور، تحریم و فشارها هستید و از محدودیت های منابع پولی و مالی کشور خبر دارید، اما ما با تمام این مشکلات سعی کرده ایم با حضور در مناطق کم برخوردار به رفع مشکلات مردم در این مناطق کمک کنیم.
 
وی با تأکید بر استفاده از تمام ظرفیت ها در حل مشکلات مردم افزود: مشکلات حوزه سلامت و درمان جز اولویت ها است و در ابتدا این مشکلات را برطرف می کنیم.
 
اختصاص 400 میلیون تومان برای ارتقاء مبلمان شهری ارسک،  بهره برداری از جاده دسترسی به روستای موتور پمپ اتحاد تا در دهه فجر، الحاق باغستان به شهر ارسک در صورت نداشتن مغایرت های قانونی و اختصاص ۳۰۰ میلیون تومان برای مرکز سلامت ارسک خبرهای خوشی بود که استاندار در جمع مردم ارسک به اطلاع مردم رساند.
 
امیرحسنخانی نماینده مردم شهرستانهای بشرویه، فردوس، طبس و سرایان در مجلس شورای اسلامی نیز خواستار ایجاد ناحیه صنعتی در ارسک برای رفع مشکل اشتغال جوانان این شهر شد و بر تأمین زیرساخت های باغستان ارسک برای رونق گردشگری تأکید کرد.
 
مدیرکل صنایع دستی میراث فرهنگی و گردشگری استان نیز گفت: ۸ خانه تاریخی ارزشمند در ارسک وجود دارد که در صورت رضایت مالکان آن در فهرست آثار ملی کشور ثبت خواهند شد که پس از آن به ازای هرکدام از این خانه ها ۳۰ میلیون تومان اعتبار برای مرمت پرداخت می کنیم .
 
رمضانی با بیان اینکه ظرفیت های خوبی در حوزه بناهای تاریخی و جاذبه های طبیعی در این ارسک وجود دارد افزود: به زودی شاهد افتتاح دومین خانه بوم گردی در شهر ارسک خواهیم بود.
 
وی همچنین از مرمت حسینیه تاریخی بهرامی ارسک با هزینه ۳۹ میلیون تومان خبرداد.
 
مدیرکل ورزش و جوانان استان هم با اشاره به بهره برداری از چمن مصنوعی شهر ارسک تا دهه فجر امسال گفت: تا پایان برنامه ششم یک سالن سرپوشیده برای ورزش های تکواندو، ژیمناستیک و ورزشهای داخل سالنی در ارسک افتتاح خواهیم کرد. 
 
سرپرست، همچنین از تحویل ۱۰ میلیون تومان وسایل ورزشی جدید و ۵۰ میلیون تومان برای فعالیت های ورزشی به صورت بلاعوض به ورزش و جوانان شهرستان بشرویه در سال ۹۸ خبرداد.
 
مدیر شرکت توزیع برق استان نیز گفت: سه نامه برای کاهش تعرفه برق مناطق گرمسیری بشرویه به وزارت نیرو ارائه داده ایم و منتظر تاییده هواشناسی هستیم.

شرکا در خصوص مشکل نبود برق در باغستان این شهر افزود: باغستان خارج از محدوده روستا و شهر است بنابراین هزینه های برق رسانی به عهده متقاضیان است که در صورت کمک فرمانداری ما نیز برای تامین برق ۲۵ خانه باغ این باغستان کمک خواهیم کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان نیز گفت: یکی از نقاط دارای تصادف شهر ارسک سه راهی این شهر است که ما تا شهریور امسال، روشنایی آن را تأمین خواهیم کرد.

شهامت، از بهره برداری فاز اول راهدارخانه ارسک تا هفته دولت امسال خبر داد.
 
مدیر کل جهاد کشاورزی استان هم با بیان اینکه در بخش ارسک ۳۵ کیلومتر لوله گذاری انتقال آب اجرا شده است گفت: ما برای آبیاری تحت فشار هیچگونه محدودیت اعتباری نداریم و به ازای هر هکتار ۱۳ میلیون تومان و برای اجرای طرح های کم فشار نیز برای هر هکتار ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان اعتبار بلاعوض پرداخت می کنیم.

قوسی با تأکید بر توسعه کشت گلخانه ای در ارسک افزود: برای توسعه گلخانه ها نیز محدودیت پرداخت تسهیلات وجود ندارد و آمادگی پرداخت تسهیلات ۷ درصد ۶ ساله به متقاضیان داریم.

وی همچنین از ورود ۱۲ رأس دام  بز مورسیا برای اصلاح نژاد به شهر ارسک خبرداد.

رئیس شورای شهر ارسک هم بیکاری و مهاجرت را مهم ترین مشکل جوانان این شهر عنوان کرد و گفت: مردم این شهر خواستار اشتغال پایدار و ایجاد صنایع مادر در این شهرند.
 
کریمی افزود: ما اکنون در ارسک مشکل زمین داریم و خانه ای حتی برای اجاره کردن پیدا نمی شود.

اختصاص محله دامداری برای جدا کردن محدوده منازل از محل نگهداری دامها، واگذاری ۶۰ تا ۷۰ قطعه زمین به شورای اسلامی و شهرداری شد برای انتقال خانه های در مسیر رودخانه، آسفالت مسیر موتور پمپ اتحاد به طول ۱۰ کیلومتر، ایجاد دهکده گردشگری، بهبود مبلمان شهری، نوسازی شبکه آبرسانی و استقرار نمایندگی ادارات مانند کمیته امداد، بهزیستی و آموزش و پرورش از خواسته های مطرح شده مردم شهر ارسک در این دیدار بود که استاندار برای تأمین تعدادی از این خواسته ها از جمله آسفالت مسیر موتور پمپ اتحاد به طول ۱۰ کیلومتر و ایجاد محله دامداری قول مساعد داد.
 
استاندار خراسان جنوبی پس از دیدار مردمی، با خانواده جانباز ۷۰ درصد سالهای دفاع مقدس، آقای آذری در شهر ارسک دیدار کرد.
سفر استاندار تا فردا در این شهرستان ادامه دارد.
 
انتهای پیام / ط ا

حوزه سلامت و درمان جز اولویت ها

 
برچسب ها: گردشگری ، صنایع دستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.