صنایع خراسان جنوبی هم اکنون با ۲۱هزار و ۲۴۳میلیارد ریال سرمایه در حال فعالیت است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند    شهرکی ، رئیس سازمان صمت استان گفت: در حال حاضر ۵۴۱ واحد صنعتی در خراسان جنوبی فعال است که از این تعداد ۱۲ واحد صنعتی بزرگ، ۱۶ واحد متوسط و ۵۱۳ واحد نیز واحد‌های کوچک هستند.

وی با اشاره به سرمایه گذاری ۲۱ هزار و ۲۴۳ میلیاردی در این بخش افزود: این میزان ۰.۷ درصد از حجم سرمایه گذاری بخش صنعت کشور را شامل می‌شود.

شهرکی همچنین گفت: تایر، سیمان، کاشی و سرامیک، مواد شوینده، چینی بهداشتی، کنسانتره مس و زغال سنگ، خوراک دام و طیور و بلوک‌های سبک گازی از جمله مهمترین محصولات تولیدی استان محسوب می‌شود.

رئیس سازمان صمت استان با بیان اینکه ۱۲ هزار نفر در بخش صنعت استان اشتغال دارند، افزود: این تعداد ۰.۵ درصد اشتغال بخش صنعت کشور است.

شهرکی با اشاره به رتبه دوم خراسان جنوبی در تولید کاشی و سرامیک، گفت: در حال حاضر سالانه بالغ بر ۲۱ میلیون مترمربع انواع کاشی و سرامیک در استان تولید می‌شود.

وی در ادامه افزود: خراسان جنوبی با تولید سالانه ۲۴ هزار تن لاستیک رتبه چهارم کشور در این تولید این محصول را به خود اختصاص داده است.

رئیس سازمان صمت استان گفت: وجود دو گمرک رسمی زمینی، یک گمرک در مرز مجاز هوایی فرودگاه بین‌المللی بیرجند و وجود چهار بازارچه مرزی با زیرساخت مناسب در مرز با افغانستان سبب هزینه‌های پایین حمل از استان به بازار افغانستان نسبت به سایر استان‌ها شده است.

شهرکی افزود: همسایگی با کشور افغانستان و قرارگرفتن استان در محور توسعه شرق، محور شرق به غرب، مسیر بزرگراه آسیایی، مسیر مواصلاتی استان‌های جنوبی به استان خراسان رضوی، کشور افغانستان و کشور‌های آسیای میانه یکی از مهمترین ظرفیت‌های استان است که باید از آن استفاده بهینه شود.

در حال حاضر ۹ شهرک و ۱۲ ناحیه صنعتی در استان فعال است که وجود این نواحی در کنار فعالیت منطقه ویژه اقتصادی ظرفیت مناسبی برای توسعه صنعتی و اقتصادی خراسان جنوبی فراهم کرده است.

انتهای پیام/ک

۵۴۱ واحد صنعتی در خراسان جنوبی فعال است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.