عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت‌: ارائه لایحه بودجه شرکت‌ها و موسسات دولتی و وابسته به دولت یک ماه قبل از تقدیم لایحه بودجه سالانه به مجلس اثر مثبتی بر کشور دارد.

عینی/اتونشر//بررسی‌ بودجه شرکت‌ها به طور مجزا اثر مثبتی بر کشور دارد/ ما از آن استقبال می‌کنیممحمدرضا پورابراهیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به مصوبه کمیسیون تدوین آیین‌نامه درباره ارائه لایحه بودجه شرکت‌ها و موسسات دولتی و وابسته به دولت یک ماه قبل از تقدیم لایحه بودجه سالانه به مجلس توسط رئیس‌جمهور، گفت: این اقدام مجلس بسیار ارزشمند است و طی این چهل سال برای اولین بار قرار است، انجام شود.

وی ادامه داد: بررسی بودجه شرکت‌های دولتی به طور مجزا کمک می‌کند که مجموع اطلاعاتی که ما در قالب بودجه عمومی کشور می‌آوریم، کامل‌تر و جامع‌تر باشد و طبیعتا اشراف مجلس بر منابع و مصارف بودجه شرکت‌های دولتی را افزایش خواهد داد.

پورابراهیمی تاکید کرد: در چهل سال گذشته در زمان بررسی لایحه بودجه سالانه، بودجه شرکت‌های دولتی و موسسات وابسته به دولت بررسی شده اما تنها نتیجه آن اعلام می‌شد و اکنون مجلس می‌خواهد به اجزای آنها هم ورود کند یعنی پیش از این تنها اعلام می‌کردند که ترازنامه شرکت ها چه میزان سود و زیان دارد و بعد نتیجه آن بدون محتوا در لایحه بودجه سالانه اعمال و ذکر می‌شد.

نماینده مردم کرمان و راور گفت: اکنون گزارش کامل حسابرسی شده شرکت‌ها بررسی می‌شود و معتقدم بررسی‌ها بسیار ریزتر شده و صدر در صد بودجه شفاف‌تری خواهیم داشت.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار کرد: ارائه لایحه بودجه شرکت‌ها و موسسات دولتی و وابسته به دولت یک ماه قبل از تقدیم لایحه بودجه سالانه به مجلس به طور حتم اثر مثبتی بر کشور دارد و ما از آن استقبال می‌کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار