میلاد عرفان پور گفت: قشر محدودی از مداحان و شاید شاعران ما به فقط مسائل مادی توجه می‌کنند.

قشر محدودی از مداحان و شاعران مادی گرا هستندمیلاد عرفان پور شاعر کشورمان، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص ارتباط مداحان و شاعران اهل بیت (ع) برای ارائه اثر معنوی گفت: مداحان برجسته ما شعر‌های کیفی و ادبی دارند و بدون هیچ دادوستد مادی با شاعران در ارتباط هستند. قشر محدودی از مداحان و شاید شاعران در این زمینه به مسائل مادی توجه می‌کنند. عده‌ای هم هستند که ادبیات فاخر را در نظر نمی‌گیرند و با شعر امروز و شعر اصیل فارسی میانه‌ای ندارند.

وی افزود: برخی از مداحان اهل بیت علیه السلام بدون در نظر گرفتن میراث ادبی ما و بدون شناخت ادبی کافی فعالیت می‌کنند و این موجب پایین آمدن سطح کیفی ارائه این مداحان بزرگوار شده است.

این شاعر تصریح کرد: بهترین مداحان ما مداحانی هستند که یا خودشان شناخت کافی از ادبیات دارند یا اینکه به شاعران خوبی تکیه دارند و از این شاعران استفاده می‌کنند و البته در این قضیه هیچ بحث مالی وجود ندارد.

عرفان پور در خصوص راهکار‌هایی برای افزایش دانش برخی مداحان، گفت: این کار باید از طریق دوره‌های آموزشی و تخصصی انجام گیرد که باعث ارتقای سطح دانش شود.

انتهای پیام/ 

 

برچسب ها: ادبیات ، شعر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار