سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمان گفت: تاکنون۱۷۰ هزار تن گندم برای استان خریداری شده و نزدیک به ۱۰۰ هزار تن گندم دیگر نیز برای رفع نیاز استاان از سایر استان‌های کشور تامین خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  محمدعلی دهقان سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمان در کارگروه ساماندهی گندم، آرد و نان با اشاره به بررسی‌ها صورت گرفته برای اندازه گیری دقیق میزان سبوس نان تولیدی در سطح استان توسط اداره استاندارد، دانشگاه علوم پزشکی و سازمان صنعت، معدن و تجارت گفت: انتظار داریم در راستای سلامت نان در استان، نمایندگان توزیع از سوی نهاد‌های ذیربط، بر بحث خمیر مایه نظارت داشته باشند و بحمدالله تاکنون مشکلی در این زمینه گزارش نشده و از سوی دیگر نیز خمیر مایه به اندازه لازم دربین نانوایی‌های سطح استان به خوبی توزیع می‌شود.

وی به میزان افت گندم در جنوب استان اشاره و افزود: از مسئولین مربوطه جنوب استان کرمان می‌خواهیم تا خریداران گندم بخش خصوصی را یاری کنند؛ با خریداری به اندازه کافی گندم برای کارخانه هایشان، از بروز ایجاد مشکلات در جنوب استان در این زمینه جلوگیری کنند.

 دهقان با تاکید بر اینکه اگر متقاضی برای نمایندگی شهرستان‌ها جهت دریافت خمیر مایه وجود دارد؛ باید اعطای نمایندگی در اسرع وقت صورت گیرد، اما اگر متقاضی برای نمایندگی نباشد، باید چاره‌ای دیگر اندیشیده شود.

وی درباره تعیین قیمت نان در شهر کرمان نیز گفت: باید یا قیمت افزایش نان را اعلام کنیم و یا اینکه ما خود به میزان حمل آن به فرمانداری‌ها اعلام خواهیم کرد و ظرف یکی الی دو هفته مشخص خواهد شد.

مجید بیگلری، مدیرکل شرکت غله استان کرمان در این جلسه درباره توزیع نان و خمیر نان گفت: قرار شد تمام سهمیه استان را بر اساس میزان سهمیه هر شهرستانی توسط رئیس اتحادیه تعیین و سپس نماینده‌های شهرستان ها، سهمیه شان را دریافت کنند، تا خلل و ناهماهنگی در هیچ منطقه‌ای در استان ایجاد نشود.

وی با اشاره به خرید گندم از مراکز خرید گفت: تا امروز ۱۷۰ هزار تن گندم خریداری شده است که ۶۰ هزار تن آن مربوط به شمال است و بقیه آن به جنوب استان اختصاص یافته است.

مدیرکل شرکت غله استان کرمان یادآور شد: با اینکه مشکلات زیادی امسال گریبان گیر بخش تولید گندم استان از جمله شرایط اقتصادی، حمله ملخ‌ها و ... شده بود، اما خوشبختانه هیچ تداخلی در این زمینه ایجاد نشد و ما در همین راستا می‌توانیم ۴۰ درصد گندم استان را خود تامین  و ۶۰ درصد باقی مانده را از خارج از استان تامین کنیم.

انتهای پیام/ی

خریداری ۱۷۰ هزار تن گندم برای استان کرمان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار