۷ مرکز خرید تضمینی مشغول خرید گندم در جنوب کرمان هستند

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: برداشت گندم مرغوب از مزارع جنوب استان کرمان ادامه دارد و همزمان ۷ مرکز خرید تضمینی، مشغول خرید گندم هستند.

۷ مرکز خرید تضمینی مشغول خرید گندم در جنوب کرمان هستندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، فرامرز رستگاری مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت : در سال زراعی جاری براساس برنامه های وزارت جهاد کشاورزی و همکاری کشاورزان ، بیش از 40 هزار هکتار از اراضی حاصلخیز جنوب کرمان به کشت گندم اختصاص یافته است و با توجه به تلاش کشاورزان منطقه و بارش مناسب نزولات آسمانی ، پیش بینی می شود بیش از 180 هزار تن محصول گندم با کیفیت مطلوب و استاندارد از این مزارع برداشت شود.

وی افزود : همزمان با برداشت گندم که از ماه گذشته آغاز شده است 7 مرکز خرید تضمینی گندم در جنوب استان کرمان هم فعال شده و مشغول خرید گندم هستند .

 رستگاری ، این 7 مرکز را شامل سیلوی جیرفت، کارخانه آرد جیرفت، کارخانه آرد کهنوج ، و مراکز خرید در چاه دادخدا ، قلعه گنج، فاریاب و رودبار جنوب ذکر کرد.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان همچنین با اشاره به فعالیت برخی دلالان برای خرید گندم از کشاورزان و خارج کردن آن از کشور گفت: با توجه به تحریم‌ های ظالمانه دشمن و نوسان ارزش پول ملی، برخی معاندان نظام جمهوری اسلامی که چشم دیدن اقتدار این نظام مردمی را ندارند برای ضربه زدن به اقتصاد کشور ، با اجیر کردن شبکه های دلالی در مناطق مرزی و نفوذ بر فعالان بازار داخلی برای خرید محصولات استراتژیک و خارج کردن آن از کشور و تحت فشار قرار دادن مردم زمینه سازی می کنند.

 رستگاری افزود: هر چند ممکن است قیمت‌های پیشنهادی دلالان اغوا کننده باشد اما منافع ملی و منافع درازمدت کشاورزان عزیز ایجاب می کند، زمینه جولان این شبکه های مخل نظام اقتصادی را مسدود کنیم و محصولات تولیدی استراتژیک مانند گندم و کلزا فقط به مراکز خرید تضمینی دولت که همیشه و در همه شرایط سخت اقتصادی ، حامی کشاورزان است تحویل داده شود.

انتهای پیام/س

ادامه برداشت گندم از مزارع جنوب کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار