تالاب آق گل خنداب پس از ده سال جانی تازه گرفت

تالاب آق گل خنداب پس از ده سال دوباره آبگیری شد.

تالاب آق گل خنداب پس از ده سال جانی تازه گرفتبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،تالاب ۴۰ هزار ساله آق گل شهرستان خنداب با بارش‌های مناسب بهاری جان دوباره گرفت.

تالاب آق گل خنداب با قدمت ۴۰ هزار ساله زیستگاه مهمی برای ۴۶ گونه از پرندگان وحشی، مهاجر و کوچ کننده است که توجه و رسیدگی به آن باعث جذب بیشتر گردشگران این شهرستان می‌شود.
این تالاب که در ۲۵ کیلومتری شمال غرب شهر خنداب در نزدیکی روستای قاسم آباد واقع شده این روز‌ها مقصد گردشگران بسیاری از سراسر کشور است.

این در حالی است که چندی پیش فراهانی مسئول نمایندگی اداره محیط زیست شهرستان خنداب در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، از تشکیل کارگروه طرح جامع تالاب آق گل با مشارکت اداره کل محیط زیست استان مرکزی و استان همدان خبرداد.

فراهانی با اشاره به تنوع زیستی گونه‌های گیاهی و جانوری تالاب آق گل از حضور ۴۶ گونه از پرندگان مهاجر و وحشی در آق گل و تنوع اکولوژیکی بالای این تلاب خبر داد.

وی اضافه کرد: تالاب آق گل، تالابی فصلی است که با توجه به بافت و ضخامت تشکیلات زمین شناسی دارای قدمتی ۴۰ هزار ساله و زیستگاه مهمی برای پرندگان وحشی، مهاجر و کوچ کننده مانند فلامینگو، قو، غاز خاکستری، اردک مرمری، اردک سبز، درنای معمولی، چوب پا، کبک شده است.

انتهای پیام / الف

آبگیری تالاب آق گل خنداب

برچسب ها: محیط زیست ، تالاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.