نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آتی آمریکا گفت: در صورتی که دونالد ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰ دوباره انتخاب شود، همه ما می‌دانیم که ناتو از هم خواهید پاشید.

نامزد دموکرات انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا: در صورت انتخاب مجدد ترامپ، ناتو نابود خواهد شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، جو بایدن، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا و معاون باراک اوباما رئیس‌جمهور پیشین این کشور، روز گذشته (پنجشنبه) در مناظره انتخاباتی نامزد‌های دموکرات گفت چنانچه دونالد ترامپ دوباره انتخاب شود، این کشور شاهد نابودی ناتو خواهد بود.

بایدن در دور نخست مناظره‌های انتخاباتی دموکرات‌ها که در میامی، فلوریدا، برگزار شد، گفت: «همه ما می‌دانیم که اگر او (ترامپ) برای چهار سال دیگر انتخاب شود، ناتو از هم خواهید پاشید. ناتو تنها پیوند مهم در تاریخ آمریکا بوده است».

روز گذشته، در دور نخست مناظره نامزد‌های دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا، آن‌ها به تشریح اقدامات خود برای بهبود روابط خارجی آسیب‌دیده در دوران ترامپ پرداختند. بایدن، معاون رئیس‌جمهور پیشین آمریکا، کاملا هریس، سناتور ایالت کالیفرنیا و اریک سویلول، نماینده کالیفرینا گفتند ابتدا به متحدان آمریکا در ناتو می‌پردازند تا روابط آسیب‌دیده با آن‌ها را تقویت کنند. این در حالی است که برنی سندرز، سناتور ورمونت، سازمان ملل را مرکز اصلی توجه خود معرفی کرد و ماریان ویلیامسون و مایکل بنت، سناتور کلورادو، متحدان اروپایی را مهم شمردند.

ترامپ از زمانی که به کاخ سفید راه یافته بار‌ها از ناتو انتقاد کرده است. به ویژه آنکه نسبت به نحوه تقسیم‌بندی کمک‌های مالی اعضای این سازمان نظامی به شدت ناراضی است. رؤسای جمهور پیشین آمریکا از تمای اعضای ناتو خواسته بودند بودجه دفاعی خود را تا دو درصد تولید ناخالص داخلی افزایش دهند. این در حالی است که ترامپ از اعضای ناتو خواسته است نه تنها به این الزام عمل کنند، بلکه بودجه دفاعی خود را به چهار درصد تولید ناخالص داخلی افزایش دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار