نتایج یک نظرسنجی انتخاباتی جدید حاکی از آن است که نامزد‌های دموکرات انتخابات آتی آمریکا، ۱۰ درصد از دونالد ترامپ پیشی گرفته‌اند.

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، نتایج نظرسنجی «اِمرسون» که روز گذشته (سه شنبه) منتشر شد، نشان داد جو بایدن و برنی سندرز، نامزد‌های دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا از دونالد ترامپ، رئیس جمهور جمهوری خواه این کشور ۱۰ درصد پیشی گرفته اند.

بر اساس این نظرسنجی، ۵۵ درصد شرکت کنندگان اعلام کردند در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ به برنی سندرز یا جو بایدن رأی می‌دهند. این در حالی است که ۴۵ درصد شرکت کنندگان اعلام کردند به دونالد ترامپ رأی می‌دهند.

نتایج این نظرسنجی که ترامپ را به صورت دو به دو با نامزد‌های دیگر مقایسه می‌کرد نشان داد ۵۳ درصد شرکت کنندگان اعلام کردند به الیزابت وارن، سناتور دموکرات ماساچوست رأی می‌دهند. این در حالی است که فقط ۴۷ درصد اعلام کردند ترامپ را انتخاب خواهند کرد. کامالا هریس، سناتور دموکرات کالیفرنیا و پیت بودجج، شهردار ایندیانا هم در این نظرسنجی با ۴ درصد اختلاف از ترامپ پیشی گرفتند.

نتایج این نظرسنجی همچنین نشان داد ۴۸ درصد شرکت کنندگان از عملکرد ترامپ ناراضی هستند و فقط ۴۳ درصد اعلام کردند از عملکرد او به عنوان رئیس جمهور آمریکا راضی‌اند.

در این نظرسنجی، ۴۷ درصد شرکت کنندگان مرد از عملکرد دونالد ترامپ ابراز رضایت کردند و ۴۷ درصد آن‌ها اعلام کردند از عملکرد او ناراضی هستند. همچنین ۳۹ درصد شرکت کنندگان زن اعلام کردند از عملکرد او راضی هستند و ۴۹ درصد دیگر گفتند از عملکرد او رضایت ندارند.

در این نظرسنجی که از تاریخ ۲۱ تا ۲۴ ژوئن انجام شد، ۱۰۹۶ آمریکایی شرکت کردند. تاکنون نظرسنجی‌های زیادی در سراسر آمریکا منتشر شده است که بیشتر آن‌ها حاکی از پیشتازی بایدن در مقابل ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار