رئیس‌جمهور آمریکا که به منظور شرکت در نشست گروه ۲۰ در اوساکای ژاپن به سر می‌برد، در رفتاری اهانت‌آمیز گفت‌وگوی کوتاه خود با نخست‌وزیر اسپانیا را ناتمام گذاشت.

رفتار اهانت‌آمیز ترامپ نسبت به نخست‌وزیر اسپانیا در نشست گروه ۲۰به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، تنها چند ساعت پس از آغاز نشست سران گروه ۲۰ با رفتاری خارج از عرف دیپلماتیک، نخست وزیر اسپانیا را مورد اهانت قرار داد.

امروز (جمعه)، رئیس‌جمهور آمریکا پیش از شرکت در یک جلسه در نشست سران گروه ۲۰، گفتگو کوتاهی با «پدرو سانچز» نخست وزیر اسپانیا، داشت، اما ترامپ ناگهان در همان لحظات ابتدایی این گفت‌وگو را ناتمام گذاشت و حتی بر روی صندلی‌ای که برای او در نظر گرفته شده بود ننشست.

ویدئویی که از این دیدار کوتاه و ناتمام منتشر شده است، ترامپ را نشان می‌دهد که پس از تعارفات اولیه، با انگشت به سوی صندلی نخست وزیر اسپانیا اشاره می‌کند و بدون آنکه بر روی صندلی خود بنشیند، آنجا را ترک می‌کند. با این حال، سانچز در واکنش به این رفتار ترامپ سعی می‌کند آداب دیپلماتیک را رعایت کرده و لبخند خود را حفظ کند.

رسانه‌های اسپانیا با انعکاس گسترده این ویدئو نسبت به رفتار رئیس‌جمهور آمریکا به شدت انتقاد کردند. بنا به گفته این رسانه‌ها، هرچند رئیس‌جمهور آمریکا ممکن است تصور کند زمان مناسبی برای مکالمه نبوده است و یا آنکه دوست نداشته باشد سر راه با سیاستمداران دیگر و همراهان آن‌ها گفتگو گند؛ اما این رفتار اهانت‌آمیز قابل پذیرش نیست.

الپاییس، یکی از بزرگ‌ترین روزنامه‌های اسپانیا، این رفتار ترامپ را «تمسخرآمیز» خواند و الپریودیکو، روزنامه دیگر، آن را «زشت» توصیف کرد. «دیاریو پاتریوتا» رسانه آنلاین اسپانیا، با گزارش رفتار خارج از عرف امروز ترامپ نوشت رئیس‌جمهور آمریکا سانچز را «تحقیر» کرد و خاطره نشست ناتو را در ژوئیه سال گذشته میلادی یادآوری کرد که در آن نشست ترامپ «به سختی به چهره سانچز نگاه کرد و خودش را مجبور ساخت پاسخ احوال پرسی نخست‌وزیر اسپانیا را بدهد».

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۰ ۰۹ تير ۱۳۹۸
مرگ بر وهابيت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۴۷ ۰۹ تير ۱۳۹۸
ترامپ فعلا تلافی ایرانی هارا سر دیگران درمیارد
Canada
مجید
۰۱:۴۲ ۰۹ تير ۱۳۹۸
آفرین به ایران و ایرانی دورود بر نوادگان کورش
چقدر تحقیر من جای اون بودم همون جا حساب تراپ رو می رسیدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۶ ۰۸ تير ۱۳۹۸
این دیوانه (ترامپ ) ..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۸ ۰۷ تير ۱۳۹۸
عزت ما کجا، و حقارت اونها کجا
درود به رهبرم.
Switzerland
سعید فروزان
۲۰:۳۱ ۰۷ تير ۱۳۹۸
اروپائیان درخاست یک دوره کاراموزی کنند از سرداران ایرانی برای یاد گرفتن طرز برخورد با ترامپ
آخرین اخبار