تابستان امسال ۵۶۴ دانشجو در قالب ۳۰ گروه جهادی با هدف خدمت‌رسانی و رفع محرومیت به نقاط محروم و روستایی استان اعزام می‌شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، صلاحی، مسئول بسیج دانشجویی خراسان‌جنوبی گفت :امسال دومین سالی است که گروه‌های جهادی در راستای طرح اعتلای بسیج اعزام می‌شوند و به میزانی که پیشرفت داشتند فعالیت‌های خود را ادامه می‌دهند.

وی با اشاره به این‌که گروه‌های جهادی در حوزه‌های عمرانی، فرهنگی و تربیتی، بهداشت و درمان و کارآفرینی فعالیت خواهند داشت، افزود: ۵۶۴ دانشجو که از این تعداد ۳۱۵ نفر خواهر و ۲۵۱ نفر برادر هستند و بیشتر آن‌ها از دانشگاه بیرجند به تمام شهرستان‌های استان اعزام خواهند شد.

مسئول بسیج دانشجویی خراسان‌جنوبی با اشاره به این‌که سال گذشته یک تغییر رویکرد در اعزام اردو‌های جهادی داشتیم، افزود: در قالب طرح اعتلای بسیج نقطه‌های هدفی مشخص شد که در این نقاط چند هدف را انتخاب و خدمات ارائه می‌دهند.

صلاحی افزود: با توجه به این‌که امسال وقوع سیل را در کشور داشتیم، یک گروه جهادی از دانشگاه بیرجند به استان مازندران و دو گروه جهادی به شهرستان‌های سربیشه و طبس جهت کمک به سیل‌زدگان اعزام می‌شوند.

وی گفت: اشتغال‌زایی و ترویج کارآفرینی در مناطق محروم و روستایی با نگاه اشتغال خانگی، زودبازده و صنایع دستی دنبال می‌شود.

مسئول بسیج دانشجویی خراسان‌جنوبی با بیان این‌که اردو‌های جهادی با هدف تربیت روحی و فردی دانشجو و تاثیرگذاری بر جامعه انجام می‌شود، گفت: اردو‌های جهادی در ۲ سال گذشته به طور میانگین برای ۲۰ نفر اشتغال ایجاد کرده‌اند.

صلاحی به تکمیل واحد‌های اقتصاد مقاومتی در درح با همکاری قرارگاه پیشرفت و آبادانی اشاره کرد و یادآور شد: اردو‌های جهادی بیشتر از این‌که بخواهند اشتغال‌زایی کنند به دنبال ترویج فرهنگ اشتغال و شناسایی ظرفیت‌های ناشناخته مناطق محروم است.

وی به برگزاری دوره‌های تشکیلاتی بسیج دانشجویی در تابستان اشاره کرد و افزود: یازدهمین دوره خط امام به صورت استانی از ۱۰ لغایت ۱۶ تیرماه در دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند برگزار می‌شود.

مسئول بسیج دانشجویی خراسان‌جنوبی گفت: ۶۲۵ دانشجو در این دوره ثبت نام کردند که بعد از مصاحبه ۱۲۰ نفر انتخاب و در این دوره شرکت خواهند کرد.

صلاحی با بیان این‌که موضوع این دوره آشنایی دانشجویان با مبانی اندیشه اسلامی، گفتمان امامین انقلاب و تفکرات امام خمینی (ره) است، تصریح کرد: در این دوره ۳ کتاب با عنوان‌های طرح کلی اندیشه اسلامی و انسان ۲۵۰ ساله تالیف مقام معظم رهبری و جدال دو اسلام خلاصه جلد ۲۱ صحیفه امام خمینی (ره) به دانشجویان ارائه می‌شود.

وی به برگزاری بیست و چهارمین دوره طرح ولایت که کشوری است، اشاره کرد و افزود: سال‌های گذشته فقط ۲۰ نفر به این دوره اعزام می‌شدند که امسال با پیگیری‌های نماینده، ولی فقیه در خراسان جنوبی و تغییر رویکرد در اجرای دوره تعداد ۲۱۸ دانشجو به این دوره اعزام می‌شوند.

مسئول بسیج دانشجویی خراسان‌جنوبی با اشاره به این‌که در این دوره دانشجویان با مبانی اندیشه اسلامی آشنا می‌شوند، گفت: این دوره در دو بازه زمانی نیمه تیر و نیمه شهریور به مدت ۴۰ روز در مشهدبرگزار خواهد شد.

صلاحی همچنین به برگزاری دوره اسلام ناب با هدف گفتمان‌سازی امامین انقلاب اشاره کرد و یادآور شد: ۳۰ نفر از دانشجویان به صورت تیمی ۱۸ تیرماه در تهران در این دوره شرکت خواهند کرد.

وی به اعزام دانشجویان به اردوی راهیان نور غرب اشاره کرد و افزود: ۱۲۰ دانشجو در قالب ۳ کاروان از ۳ دانشگاه بیرجند، آزاد اسلامی بیرجند و فردوس در مرداد ماه به یادمان‌های دفاع مقدس جهت آشنایی با فرهنگ ایثار و شهادت اعزام می‌شوند.

مسئول بسیج دانشجویی خراسان‌جنوبی گفت: دانشگاه‌های خراسان‌جنوبی نیز در طرح جهاد همبستگی ملی شرکت می‌کنند و بسیج دانشجویی در این طرح یک کمیته را به عهده دارد و در کمک‌کردن به مردم مناطق سیل‌زده نقش بسزایی دارد.

انتهای پیام/ک

ترویج فرهنگ اشتغال و شناسایی ظرفیت‌های ناشناخته مناطق محروم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.