مسئول بسیج سازندگی کشور گفت: با اجرای این طرح هر فرد می‌تواند ساخت یک خانه را برعهده بگیرد.

طرحی برای ساخت ۲۰ هزار مسکن تخریب شده در سیلبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،زهرایی مسئول بسیج سازندگی کشور گفت: خراسان جنوبی به عنوان حامی استان گلستان انتخاب شده است که تعمیر و ساخت ۴۵۰ واحد را برعهده دارد.


وی افزود:برای تعمیر هر واحد ۷ میلیون و ساخت آن ۲۵ میلیون تومان نیاز است که با کمک‌های مردمی انجام خواهد شد.


زهرایی با بیان اینکه ۲ مرحله برای خدمت رسانی به مناطق سیل زده تعریف شده بود گفت: در مرحله اول که تا دهه اول ماه رمضان طول کشید امداد و نجات، تامین کالا‌های ضروری و اقلام خوراکی بوده است که اجرا شده است.


مسئول بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه جدا از آسیب‌های سیل برکاتی را به دنبتا داشته افزود: هم گرایی، اتحاد، هم افزایی و انسجان بی نظیری بیین مردم اتفاق افتاده است.


وی گفت: تعداد ۵ هزار ۳۸۰ گروه جهادی را داشته ایم که بصورت کاملا خودجوش و آتش به اختیار خدمت رسانی کرده اند که علاوه بر این چند برابر کمک‌های مردمی بوده است همچنین حضور ۳ هزارنفر از گروه‌های طلبه و روحانی از جمله این خدمات رسانی‌ها بوده است.


زهرایی افزود: وجود هزار ۲۰۰ از ماشین آلات و تجهیزات مهندسی، هزار ۴۰۰ کف کنی و لجن کش که ماه عسل این کار هم خراج شدن ۲۰ هزا رخانه، ۲ هزار ۴۰۰ کوچه و خیابان از گل و لای بوده است، ایجاد هزار و ۳۰۰ سیل بند و ایجاد ۴۰۰ پل موقت از جمله خدمات به مناطق سیل زده بوده است.


مسئول بسیج سازندگی کشور گفت: حضور ۹۰۰ تیم پزشکی و ۱۱۰ تیم دام پزشکی و بخش روزانه ۶۰ هزار پرس غذای گرم در مرحله اول از جمله خدنات رسانی‌های نظام، سپاه و بسیج به مناطق سیل زده بوده است.

وی با اشاره به اینکه طرح جهاد همبستگی ملی از سوی بسیج مستضعفین مطرح شد و آغاز شده است افزود: اولین فاز آن تطبیق مامورتی نیاز‌ها با بنیاد مسکن و استانداری‌ها در مناطق ماموریتی است هم چنین مرحله دوم بازسازی مناطق است که سخت زمانبر و هزینه بر است.

 
زهرایی گفت: این طرح با شعار هر خونه یک متولی جهادی پایه گذاری شده است یعنی هر فرد می‌تواند به طور مشخص با ثبت نام در سامانه مورد نظر انتخاب کند.


مسئول بسیج سازندگی کشور در پایان گفت: دولت ۱۰ میلیون تومان بلاعوض برای هر واحد آسیب دیده می‌دهد و ۴۰ میلیون تومان هم تسهیلات قرض الحسنه که جمعا ۵۰ میلیون تومان می‌شود و این وام برای تعمی وو ساخت خانه‌های روستایی آسیب دیده در اولویت است.

انتهای پیام/ب

اجرای طرح جهاد همبستگی ملی برای ساخت خانه های تخریب شده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.